Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS - eget forum under operativsystem?

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kom precis på att det kanske vore en bra idé att lägga iOS som ett eget forum under Operativsystem? Eller kanske inte..

Idag ligger trådar om nya iOS-versioner osv lite överallt och det är svårt att hitta dessa.

Låter faktiskt vettigt! Fler kommentarer?

Ja, bra idé!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-21 10:40

Jag håller helt med, det finns ingen anledning att inte ha det på rätt ställe.

Instämmer!

Vi kanske får ta en liten uppdatering med ett nytt iOS forum och ett Prylforum nästa vecka?

Ursprungligen av Björnström:

Vi kanske får ta en liten uppdatering med ett nytt iOS forum och ett Prylforum nästa vecka?

Låter bra.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-21 17:13
Ursprungligen av Björnström:

Vi kanske får ta en liten uppdatering med ett nytt iOS forum och ett Prylforum nästa vecka?

Låter alldeles utmärkt! Kommer bli kul att se vad detta för med sig med 2 nya forumsdelar.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-02-03 21:21

Hur blev det med det här? Har letat men icke funnit några forum.

Ja, vad hände med detta? Inget svar på frågan som ställdes för mer än en månad sedan...

Har helt missat det! Känns fortfarande väldigt aktuellt!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-03-11 14:48

Just do it!

Ursprungligen av kainen:

Just do it!

Jag skulle vilja att vi skapade ett litet team som jobbar specifikt med iOS - inte traditionella moderatorer utan ett team av forumvärdar på tre personer som ansvarar för just iOS forumkategorin. Dom får ta fram ett förslag på hur forumen ska se ut och vilka trådar dom ska innehålla.

Bra idé keptang!

yrkar bifall

Det börjar ju bli en del enheter; iPod, iPhone, iPAd, ATV2 ...

Lyfter fram denna tråden igen då jag tycker att den är så pass viktig.

Känns verkligen som en bra idé! Med tanke på hur många som börjar sin karriär som Macägare med en iOS enhet är det viktigt att fånga upp dem.

Konstigt...

Med tanke på hur bra idén var och hur många som tyckte det så blev det inget.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-05-17 22:40

Ja, är det inte oerhört märkligt hur alla kan tycka det är så bra och sedan händer verkligen I-N-G-E-N-T-I-N-G trots det har gått fyra månader...?

Ursprungligen av zinned:

Ja, är det inte oerhört märkligt hur alla kan tycka det är så bra och sedan händer verkligen I-N-G-E-N-T-I-N-G trots det har gått fyra månader...?

Är också lite nyfiken på status på ett nytt underforum för iOS?

Låter verkligen vettigt.

Bifall!

Med tanke på de faktiska fördelarna med att ha en separat sektion för iOS och alla som håller med och gillar alla förslag så känns det mycket underligt att det inte tillkommit ett...

Luktar konspiration...

Kommer väl dröja ett par hundra år.. Mulder kommer ha återupptått minst 2ggr innan ngt sker!

Ursprungligen av keptang:

Kommer väl dröja ett par hundra år.. Mulder kommer ha återupptått minst 2ggr innan ngt sker!

Luktar definitivt konspiration, detta måste undersökas...

En hel avdelning enbart för att diskutera iOS? Hur mycket finns det att säga? Blir det mer än lite nyheter om nya versioner samt en del gnabb om när och om man uppdaterar? Om jag var forumchef skulle jag tveka och sedan försöka se efter hur många och hur långa de där utspridda trådarna är egentligen.

Det finns inga separata avdelningar för att diskutera utveckling på OSX, för iOS samt websidor, det ligger huller om buller. Där finns det tusen gånger fler saker att diskutera som jag ser det.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

En hel avdelning enbart för att diskutera iOS?

Massor!!

Jag har iPod Touch, iPhone och iPad och påträffar ofta frågor/problem som rör alla tre i och med att frågan/problemet rör iOS och inte hårdvaran.

Var föreslår du att jag ställer en sådan fråga? I vilket forum? ...om du får vara forumchef.

Det händer ofta att folk ställer Mac OS X frågor i ett maskin specifikt forum bara för att de har problemet på en sådan Mac.

I vilket forum ställer man en fråga som berör iOS men inte specifikt bara en iPhone, iPad eller iPod Touch ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-17 18:19

Finns inget allmänt forum för detta. Utan att veta hur frågan lyder är det också svårt att veta var den passar in. "iTunes Appar", "Tillbehör"?

iOS, inte appar inte tillbehör utan operativsystemet.

Det finns ju Mac OS X forum för alla datorer men inget OS forum för alla devices.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-17 19:03

Det har vi efterfrågat hur länge som helst nu, utan framgång...alla vill ha ett sådant men det införs aldrig

Bevaka tråden