Televaruhuset.com - är detta lurendrejeri?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte att Televaruhuset.com är väldigt billiga på Apple 27" skärmar:
Apple LED Cinema Display 27'' - Hitta lgsta pris, omdmen och information om TFT-skrmar

Men det verkar för bra för att vara sant...

Finns en tråd hos våra PC bröder Sweclockers:
Televaruhuset.com - Konsumenträtt - SweClockers.com

Ganska bra betyg med nöjda kunder hos prisjakt.

Televaruhuset - Omdmen, statistik och information

Jag skulle endast köpa från Televaruhuset via faktura om jag skulle köpa något.

Mitt första intryck är att det känns lite likt Kameraexperten. Först levererar de varor till bra priser. Sen när de har fått ett bra rykte, och beställningarna strömmar in, så slutar de leverera, och tar pengarna och sticker.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2011-01-21 17:49

Diskussionerna på olika forum verkar alla misstänka att det är något i stil med Kameraexperten, men än verkar de leverera varor till folk (vilket dock verkar vara beställningar direkt från Pixmania).

En av de inblandade i företaget har varit inblandad i tråden på prisjakt (Televaruhuset, varningsklockor i juletid? - Minhembio forum), och visat sin totala okunskap angående åtagande kring garantifrågor.
På SweClockers (Televaruhuset.com - Konsumenträtt - SweClockers.com) har de dragit till med hot om polisanmälan för förtal (Televaruhuset ser rött) vilket inte är en möjlighet då förtal ej är applicerbart på företag...

Överlag verkar folk i de olika forumen samstämma i att det är konstigt att så många nyregistrerade användare ploppar upp och ger postiva kommentarer och betyg överalt där Televaruhuset är inblandade.

All in all, inte en chans att jag skulle skicka en endaste krona till dem...

Ursprungligen av magebarf:

Diskussionerna på olika forum verkar alla misstänka att det är något i stil med Kameraexperten, men än verkar de leverera varor till folk (vilket dock verkar vara beställningar direkt från Pixmania).

En av de inblandade i företaget har varit inblandad i tråden på prisjakt (Televaruhuset, varningsklockor i juletid? - Minhembio forum), och visat sin totala okunskap angående åtagande kring garantifrågor.
På SweClockers (Televaruhuset.com - Konsumenträtt - SweClockers.com) har de dragit till med hot om polisanmälan för förtal (Televaruhuset ser rött) vilket inte är en möjlighet då förtal ej är applicerbart på företag...

Överlag verkar folk i de olika forumen samstämma i att det är konstigt att så många nyregistrerade användare ploppar upp och ger postiva kommentarer och betyg överalt där Televaruhuset är inblandade.

All in all, inte en chans att jag skulle skicka en endaste krona till dem...

haha.. Efter att ha läst det där skulle jag inte ens köpa på faktura från det företaget.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2011-01-21 18:17

Efter att ha läst svaren från ''företagets inköpare'' så skulle jag aldrig i livet köpa nåt därifrån. Hemsidan var även den fruktansvärt skum. De blandar ihop alla möjliga produkter i olika kategorier exempelvis. En iPad i Laptop-delen. Inte ok!

Jag förstår inte att Prisjakt låter sådana företag finns med i listningarna - tyder på att något är snett hos dom också faktiskt.

Ursprungligen av Björnström:

Jag förstår inte att Prisjakt låter sådana företag finns med i listningarna - tyder på att något är snett hos dom också faktiskt.

Av vad jag har förstått så har prisjakt som policy att "inte agera domstol" och de tar inte bort någon som inte har fällande dom eller flera ohörsammade ARN-utslag emot sig. Det kan man ju iofs tycka vad man vill om, med det är i alla fall konsekvent. De har sträckt sig så långt att man får upp en varningsruta på riktiga skumraskaffärer, men inte längre än så...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-21 21:26

Varför köpa av dom så mycket billigare är dom väl inte ?

Verkar små skumt.

1
Bevaka tråden