Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom: mappar till vänster försvinner vid omstart

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag importerar bilder till Lightroom 3 så visas dom automatiskt i panelen Mappar till vänster. Mappen heter t ex 2011 och i den ligger mappen 2011-01-01 och klickar man på den sistnämnda så ser man bilderna. Men när jag sedan stänger av Lightroom och sedan öppnar programmet igen då är de mapparna borta. Bilderna finns kvar om man går via Katalog längre upp och väljer t ex Alla foton men mappstrukturen är borta. Det konstiga är att jag har två datorer och detta händer bara på den ena. Förmodligen beror det på någon inställning men jag har letat förgäves och kommer inte på vad. Någon som vet?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-01-19 16:35

Hej.
Om jag förstår dig rätt så är det så det skall vara.
I "Import" läge så dyker alla källor för import upp men när du är i Library -läge så får du klicka dig ned i Folders till din mapp, men strukturen på dina bilder som är importerade i LR är kvar.
Vad som kan lura dig är att du i Library-läge bara ser de bilder som du har importerat.
//a

Under mappar, ligger din hårddisk där, och är pilen till höger nedvikt?

Jag hade ett liknande problem. Min lösning var att starta ett nytt bibliotek. Tog nog kortare tid än att felsöka.

1
Bevaka tråden