Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Headset med "öronkrokar" med böjlig form?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-01-19 10:52

Hej!
Jag köpte ett SENNHEISER ADIDAS PMX680I, som är ett headset för iPhone som man har bakom huvudet, och krokar över öronen. Mitt problem är att jag inte kan använda vanliga in-ear-lurar. Dom sitter inte kvar. Så jag behöver nåt som håller fast det på öronen.

Det är superbra ljud i detta, så på så sätt är jag jättenöjd, MEN det verkar vara gjort för en annan huvudform. Det sitter ungefär mitt på skallen där bak, med mellanrum mellan bygeln och huvudet så om man sitter i en soffa och lutar huvudet tillbaka så trycks dom framåt.

Jag skulle vilja ha något av följande:

- Likadant som detta ovan, fast man kan själv böja bygeln och anpassa den efter sitt eget huvud. Jag skulle hellre vilja att den gick runt nacken, än bakom skallen

- Två lösa krokar som man sätter på örat, men med lika bra ljudkvalitet. Nackdelen med detta är att det är opraktiskt att ta av och på, t.ex. om man går o lyssnar och ska stanna och prata med någon. Då känns det som man får hålla det i handen. Bygeln kan man ju bara hänga runt halsen.

Sennheiser brukar alltid göra bra grejer, som om de har en modell som det jag vill ha, hade det varit perfekt.

Tacksam för tips!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-22 14:35
Ursprungligen av nicmar:

Hej!
Jag köpte ett SENNHEISER ADIDAS PMX680I, som är ett headset för iPhone som man har bakom huvudet, och krokar över öronen. Mitt problem är att jag inte kan använda vanliga in-ear-lurar. Dom sitter inte kvar. Så jag behöver nåt som håller fast det på öronen.

Det är superbra ljud i detta, så på så sätt är jag jättenöjd, MEN det verkar vara gjort för en annan huvudform. Det sitter ungefär mitt på skallen där bak, med mellanrum mellan bygeln och huvudet så om man sitter i en soffa och lutar huvudet tillbaka så trycks dom framåt.

[ATTACH="CONFIG"]28215[/ATTACH]

Jag skulle vilja ha något av följande:

- Likadant som detta ovan, fast man kan själv böja bygeln och anpassa den efter sitt eget huvud. Jag skulle hellre vilja att den gick runt nacken, än bakom skallen

- Två lösa krokar som man sätter på örat, men med lika bra ljudkvalitet. Nackdelen med detta är att det är opraktiskt att ta av och på, t.ex. om man går o lyssnar och ska stanna och prata med någon. Då känns det som man får hålla det i handen. Bygeln kan man ju bara hänga runt halsen.

Sennheiser brukar alltid göra bra grejer, som om de har en modell som det jag vill ha, hade det varit perfekt.

Tacksam för tips!

Hej!
Om Philips SHQ3000 från Teknikmagasinet
Där är sånna lurar som sitter runt öronen. Ganska bra lurar men kan kanske inte mäta sig med Sennheiser i ljudkvalité. Saknar dock mikrofon.

Victor

Om du kan tänka dig att betala lite mer så kan jag tipsa om Bang Olufsens Earset3, anpassade för iPhone.
Mycket bra ljud, ej in-ear och enkla att justera efter huvudform (tänkte köpa ett par själv inom kort)

EarSet 3 - Bang & Olufsen

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-01-24 10:39

Pottsky; tack, men det är headset jag behöver:)

Benjamin: Tack för tipset, dom ser ut som nån robot-mask från matrix, men dom är säkert jättebra. Runt 2000 spänn.. hmm.. dom får jag nog prova innan jag köper dom isåfall. Vet du var man kan prova såna? Vanliga butiker som säljer B&O?

1
Bevaka tråden