Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Medlemsfråga: Varför har du valt just din avatar?

Tråden skapades och har fått 138 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den roligaste bil som jag har haft/har... punkt... Fotot är taget med den bästa kamera som jag har haft/har (Canon 20D, gammal men hänger fortfarande med)

Och mitt nick är baserad på den snyggaste klockan som jag har haft/har...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 09:09

Ja, min är helt enkelt en bild på den absolut bästa dryck i världen. Är en inbiten Coca-Cola samlare och älskar verkligen Coca-Cola.
Tidigare hette jag CokeMan på forum och spel men när jag spelade CS:S på lite högre nivå i en engelsk klan så blev mitt nick där Cokey för det gick snabbare att säga. Sen dess så heter jag det istället.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2011-01-19 15:44

Min avatar återspeglar vad jag gör inom konst och då speciellt video och performance.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-19 20:31

Valde min avatar utifrån en resa jag och min fru gjorde till Paris. Vi förlovade oss där och jag gillade den staden skarpt...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 20:48

Cuben valde jag för att det är min favorit dator. Köpte den 2000 och den tuffar på ännu och fungerar rätt bra som web server.

//Rob

Letar upp ngn bra bild med ojämna mellanrum.
Ett tag var det figurer från stumfilmen Metropolis.
Den senaste vet jag inte riktigt vem det är, men ho ä grann....

Ursprungligen av Goflorp:

Letar upp ngn bra bild med ojämna mellanrum.
Ett tag var det figurer från stumfilmen Metropolis.
Den senaste vet jag inte riktigt vem det är, men ho ä grann....

Omvänd sökmotor för bilder:
TinEye Reverse Image Search

Ursprungligen av Björnström:

Omvänd sökmotor för bilder:
TinEye Reverse Image Search

Modell Donyale luna, foto för "twen" mgazine, fotograf Charlotte March 1966.
Sedärja.

Elefanten är klok, lättlärd, fredlig, tålmodig och graciös. Precis som jag.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Elefanten är klok, lättlärd, fredlig, tålmodig och graciös. Precis som jag.

Och långsint.
Jag tog en random som fanns tillgänglig, ska ordna en egen när jag lyckas slita mig bort från min iPad.

Ursprungligen av keptang:

Och långsint.

Yes, lite trög å långsam me'.

  • Oregistrerad
  • 2011-01-19 22:23

Eftersom sheriffen tjöta så mycket så slänge jag ihop en

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 23:39

Clavius är egentligen en ganska stor krater vid månens sydpol. Kratern blev känd i en av världens bästa sci-fi filmer; '2001- A Space Odyssey' av Stanley Kubrick från 1968... Clavius är också namnet på en tysk matematiker på 1600-talet, som lyckades justera tideräkningen genom att införa skottår och skottdagar... 'Clavi' är latin och betyder 'nyckel'. Men... Clavius för mig är alltid förknippat med den genialiske regissören Kubrick. Och månen - ett av naturens vackraste grafiska 'föremål'!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-19 23:56

Valde en bild jag tagit på mina vingar. Speglar vad jag arbetar med.
Bra tråd förresten, för ibland har jag iaf undrat varför vissa har så lustiga bilder

Jadu, varför väljer man en viss avatar? Det är väl bara en stundens inlevelse. Något som får representera ens tankar just i det ögonblicket. I mitt fall så är det något som jag kommer ihåg från min ungdom, som jag tycker representerar en viss aspekt av den tidsepoken. Det skulle lika gärna ha kunnat vara till exempel RUN DMC eller Rocky eller vad som helst. Alla är vi hjärntvättade.

Ursprungligen av Stefan Swales:

Jadu, varför väljer man en viss avatar? Det är väl bara en stundens inlevelse. Något som får representera ens tankar just i det ögonblicket. I mitt fall så är det något som jag kommer ihåg från min ungdom, som jag tycker representerar en viss aspekt av den tidsepoken. Det skulle lika gärna ha kunnat vara till exempel RUN DMC eller Rocky eller vad som helst. Alla är vi hjärntvättade.

Max Headroom ; han var väl heldigital programledare. Odödliggjord av Art Of Noise.

För att jag.... inte har bytt på några år.

Ursprungligen av Stefan Strandberg;:

Du får inte byta! Axl är kung, och din avatar är en del av inventarierna här..

Bland det roligaste jag läst här på forumet, och så rätt!

Jag tog bilder på min nyklippta frisyr för att visa framtida frisörer, så tyckte jag att den vart bra så jag använde den här.

Den här bilden tog en av mina polare en kväll när jag tyckte ljuset föll extra bra.

Skämt åsido, har haft några olika avatarer här och de brukar få hänga i ett par år i alla fall. Prince är en stor musikalisk förebild, därför blev det en bild på honom den här gången.

Jag har haft många o ibland gör jag egna. Skälet till att jag valde denna "standard" avatar var att det fn känns som om Im speeding thru life and having fun. Dessutom känner jag mig lite Shiny (den heter visst så) då jag skiner med ett leende

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har haft många o ibland gör jag egna. Skälet till att jag valde denna "standard" avatar var att det fn känns som om Im speeding thru life and having fun. Dessutom känner jag mig lite Shiny (den heter visst så) då jag skiner med ett leende

Haha - bra motivering!

Jag orkar inte anstränga mig och göra någon, haha

  • Medlem
  • 2011-01-22 14:27
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag orkar inte anstränga mig och göra någon, haha

Jag är mer nyfiken på ditt val av namn;)

Ursprungligen av Spata:

Jag är mer nyfiken på ditt val av namn;)

haha, det är alla och det är en ganska tråkig historia bakom det.
P-MaN blev PeeMaN utan att jag var kissnödig!

Jag har inte valt någon Avatar, så jag antar att någon på 99 lagt till ett par högtalare på mig, eller så har jag blivit 99-rejpad...

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-01-22 18:47

Jag gjorde mig av med tomteavataren och hittade något som jag själv ritat på datorn...

Jag gillar när folk behåller sina avatarer i och med att jag har ett bättre bildminne än namnminne så jag minns folk bättre i och med deras avatar.

Klassiker här är Acke, Björnström och Capeman.

  • Medlem
  • 2011-01-22 22:00
Ursprungligen av LCR:

Jag gillar när folk behåller sina avatarer i och med att jag har ett bättre bildminne än namnminne så jag minns folk bättre i och med deras avatar.

Klassiker här är Acke, Björnström och Capeman.

Björnström byter oftare än jag byter kalsonger...

Ursprungligen av Baron:

Björnström byter oftare än jag byter kalsonger...

Ah, då är det kanske hans nylle i senaste avatarn som bränt sej fast...

Din är ju också en klassiker

Bevaka tråden