Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddaren lyser bara grönt, inte orange

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-01-17 16:13

Är det någon som är lite haj på hårdvara som vet?
Vi har en macbook pro ca två år gammal, den fungerade igår, men har märkt det senaste tre dagarna att den har varit svårstartad när den laddat ur batteriet, och nu när jag sätter i laddaren så lyser den bara grönt inte orange som den ska när den laddar. Kan det vara batteriet som har dött?, ska man inte i så fall kunna köra med bara sladd? har provat att ta ur batteriet för att starta utan, men den är död.
Någon som vet hur sånt här fungerar?

Har du testat med en annan laddare? Inte alls ovanligt att problemet ligger där.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-01-17 16:24
Ursprungligen av TonyEnglund:

Har du testat med en annan laddare? Inte alls ovanligt att problemet ligger där.

Precis så var det för mig. Bara att köpa ny laddare. Beställde precis ett nytt batteri också till en lika gammal MBP då strömmen bara räcker en timme ca.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-01-17 16:27

@TonyEnglund

Tack!

Där hade vi felet, vilken tur att jag slängde ut en fråga här innan jag bestälde ett nytt batteri, tack för hjälpen!

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta en rubrik som tydligt visar vad frågan gäller.

/Mod

1
Bevaka tråden