Hur mycket kan jag sälja mina Macar för?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-01-12 01:14

Tjenare!

Vet inte om jag lägger tråden i rätt del nu eller om sådana trådar är tillåtna men iaf:

Jag har tänkt göra mig av med ett par datorer för att ersätta med en nyare och mer mobilare setup och jag har inte en aning om vad datorerna är värda och vad för pris jag skall sätta på dom så någon som har lust att göra en kvalificerad gissning?

iMac
1 år gammal snart, 27", i7 2.8Ghz, 1TB hdd och 8GB Ram

Macbook Pro
Inköpt mars 2008, 15.4", C2D 2.5ghz, 200GB hdd (7200rpm), 4GB Ram, topcase, logikkort och lite annat utbytt 2010, kvitton på det, dåligt batteri

Mac Mini Server
1 år gammal snart, C2D 2.53ghz, 1000GB hdd (500gb i nuvarande setup med Raid1), 4GB ram

Någon som vet vad varje enskild enhet kan vara värd? Tacksam för svar!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-12 09:34

Jag skulle kika på denna sida: Mac2Sell - Guide to used Mac, iPad, iPhone & iPod - Evaluation - Argus Mac, iPod, iPad, iPhone Occasion

Annars är tradera en riktigt bra sajt för att sälja apple. Har sålt flertalet produkter och har alltid blivit nöjd med priset.

Mac2Sell är ju en bra fingervisning, men marknaden ser lite annorlunda ut och du kommer nog att få ut mer än vad den sidan påstår att du kan få. Se vad andra säljer motsvarande produkter för på Tradera och Blocket.

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-01-12 12:32

Lite sugen på sån iMac faktiskt så relevant begagnatpris vore faktiskt intressant.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2011-01-12 15:40
Ursprungligen av dhanjel:

Lite sugen på sån iMac faktiskt så relevant begagnatpris vore faktiskt intressant.

Och jag lite sugen på en mac mini server.

1
Bevaka tråden