Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote - Sidnummer hamnar inte på samma ställe

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gör en bildserie i Keynote men fattar inte hur jag ska få sidnr på alla bilder på samma ställe på bilderna. Läser användarhandbok och letar på nätet men får inte till det.

I Powerpoint har jag vant mig vid att göra en bakgrund med sidnr. I Keynote är sidmall något liknande men jag förstår inte förklaringarna i användarhandboken. På Apples diskussionsforum diskuteras master slide?? Är det den första bilden i en bildserie??

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-01-11 11:30

Om du tar (tex) den vanliga mallen för ordbehandlning så lägger du till sidnummer i sidfoten mha Infoga -> Automatiska sidnummer (Insert -> Auto Page Numbers). Är det så du menar eller något annat?

Ja, något sådant. Jag får in sidnummer men de kommer på olika höjd på olika sidor, förstår inte hur jag kan formatera placering så den blir lika på alla sidor.

Står du verkligen på mallsidan?
Du drar fram mallsidorna så här:
http://www.blogcdn.com/www.tuaw.com/media/2009/09/keynotedivider2.jpg

Tips:

Det är alltid bra att berätta vilken version av programmet det handlar om, så slipper folk gissa och ge tips som kanske inte är relevanta för din version.

Det kan också vara bra att berätta vilken OSX-version man kör, även om det kanske inte har så stor betydelse i just det här fallet.

/Mod

1
Bevaka tråden