Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IP-kamera med 3G stöd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon som har eller känner till någon kamera som har 3G stöd så att man kan se vad som händer på sin iPhone? D-link DCS 2120 har ju detta men det verkar inte som om den stöds av OS X. Någon annan?

Förtydligande:
Jag har iPhone 3GS med obegränsad surf.
jag vill alltså ha en kamera som skickar bild/video-signaler till min iPhone var jag än befinner mig (kanske blir Sverige begränsningen). Har alltså inget fast bredband men eftersom jag har fri surf på mitt mobila och ett tvillingkort med abonnemanget så borde det gå teoretiskt. Men finns lösningen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-11 11:10

Lösning finns. T ex Dovado router med valfri Ethernetkamera. Dovado har stöd för 3Gdongle.
Det beror lite på vilka funktioner du vill ha från kameran....ska du bara gå in och titta, ska den larma när något rör sej osv.
Det finns fler routers med 3Gstöd, Dovado är den enda jag har testat

Det enda jag vill är att kunna se är vad kameran ser, på min iPhone.

Innebär detta att jag helt enkelt kan sätta upp kameran, koppla den till routern, koppla på 3G-dongeln med tvillingkortet och att det sedan går att kontakta dongeln -> routern ->kameran från min iPhone så att jag kan se vad kameran visar? Inga andra prylar och jag behöver inte fast bredband av någon anledning?

En timma senare:
Har läst om dessa routrar nu och inser att den ju kan lösa problemet med dålig mottagning inomhus, eftersom den varierar från rum till rum. Jag kan alltså placera den där jag har bäst mottagning och låta den skicka signaler till resten av rummen. Jag behöver inte ens ha min mobil som mottagare längre utan kan ha den separata dongeln ständigt inkopplad. Vilken underbar pryl. Den köper vi!

Men... det finns ju tre modeller.
Vilken vill jag ha och varför behöver jag inte de andra?

Senast redigerat 2011-01-13 13:15
1
Bevaka tråden