Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ICQ i iChat, bara jag som har problem?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen nån av de senaste security-uppdateringarna så har ICQ i mitt iChat lagt ner. Det kommer upp att mitt lösenord inte stämmer, vilket inte är sant. Jag har följt upp detta genom google,

ICQ doesn't work with iChat anymore - MacRumors Forums
Prövade hela faderuttan med enda skillnaden att mitt inte började fungera ens på ett fjärde försök.

När inget av detta löses och det ändå fungerade i Trillian (som jag inte vill använda ens för msn, men det hör inte hit)
så ringde jag Apple. De hamnade på samma tråd och efter försök med en test-användare (klassiker) så är jag nu ganska säker på att det är iChat självt som har problem. Applecare vill inte förneka att det är ligger hos dem men de vet inte hur de ska lösa det eftersom det är tredje part, vilket säkert ger samma svar hos ICQ, alternativt "ladda ner våran mac-version istället".

Det borde inte vara brandväggen för den har jag testat både av och på. Jag har tillåtit att ichat och ichat agent (?) kommer åt keychain. Jag har tagit bort Keychain-objektet (svengelska här) och det hjälpte inte heller. Jag har bytt lösenord på icq direkt och det hjälper inte heller.

Det som förbryllar är ju att andra trots allt lyckats men inte jag.

Någon som kan peka på en lösning åt ett annat håll?

Om problemet ligger i själva iChat eller i ICQs protokoll så är det svårt att peka fram en lösning. Då måste Apple och/eller ICQ lösa problemet. Alternativt om Adium-utvecklarna hittar en "work around".

1
Bevaka tråden