Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.6.6

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .

YES YES YES!

The Mac OS X 10.6.6 Update is recommended for all users running Mac OS X Snow Leopard and includes general operating system fixes that enhance the stability, compatibility, and security of your Mac. It also includes the Mac App Store, the best way to discover and buy new apps for your Mac. The Mac App Store, a new application you'll find in the Dock, includes the following features:

  • Discover Mac apps: Browse featured apps, top charts, and categories, or search for something specific. Read detailed app descriptions and user reviews, and flip through screen shots.

  • Buy and install: Easily purchase apps with your iTunes account. Apps install in one step and are quickly available from the Dock.

  • App updates: The Mac App Store keeps track of all your purchased apps and notifies you when free updates are available.

To learn more about the Mac App Store, visit: Apple - App Store - Buy, download, and install apps made for Mac..
For detailed information on this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT4459.
For information on the security content of this update, please visit: Apple security updates.

Fick error vid installation..

Edit: Funkade på andra försöket

Fungerar fint här, gillar App-store. Snyggt upplägg, kan bli en succé.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Fungerar fint här, gillar App-store. Snyggt upplägg, kan bli en succé.

//Stefan

Eller inte, nyckeln till iPhone apps är väl att dom kostar $1 per styck, här ligger ju priserna lite mer snett. I iPhone så "gör det ju inget" om man loosar 7 spänn men 150:- till 500:- är ju ngt annat

Den som lever får se.......

Ursprungligen av Martin Wikstrand:

Eller inte, nyckeln till iPhone apps är väl att dom kostar $1 per styck, här ligger ju priserna lite mer snett. I iPhone så "gör det ju inget" om man loosar 7 spänn men 150:- till 500:- är ju ngt annat

Den som lever får se.......

Klart vill man inte betala för program så är ju inte MAS något att ha, men för de om enkelt vill köpa och installera program så är det lysande. Jag betalar gärna (mer för ett program till min Mac än min iPhone) för ett bra program.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Klart vill man inte betala för program så är ju inte MAS något att ha, men för de om enkelt vill köpa och installera program så är det lysande. Jag betalar gärna (mer för ett program till min Mac än min iPhone) för ett bra program.

//Stefan

Jag betalar gärna, min poäng var att låga priser bäddar för ett impulsköpsbeteende, detta tror jag är nyckeln till framgång för iPhone app store. Men ska man punga ut med hundratals kronor vid ett klick så lär nog gemene man tänkta sig för både en och två gånger.

Det är lättare att dra in 100 ggr 7:- än 700:- på impuls köp !

Mina 0.02 SEK

Artikel: Mac OS X 10.6.6 är här med Mac App Store

Ursprungligen av ;:

Aperture för 80 dollar, inte illa.

Ursprungligen av Adrian B:

Aperture för 80 dollar, inte illa.

Va'?! Nytt eller från uppdatering? Berätta! Har inte tid/ork/lust att installera 10.6.6 för tillfället.

Ursprungligen av ;:

japp 599:- för aperture 3

Blir lite förbryllad över pixelmator, den är nyare i app store än på hemsidan och så vill de ha betalt för en x.x.1 uppgradering hmm.. tänker inte betala samma version 2 gånger...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 15:31

Tar hem Combo. 1 GB

Yes!!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-06 16:35
Ursprungligen av Yes:

Tar hem Combo. 1 GB

Yes!!

Var hittar du den?
K

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 16:56
Ursprungligen av kodiak:

Var hittar du den?
K

Apple.COM

Yes!!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-01-06 15:38
Ursprungligen av ;:

Oj 599 bara för apperture. Är det värt att gå över till det från iPhoto även om man inte nyttjar redigeringsfunktionerna överdrivet mycket?

Ursprungligen av dhanjel:

Oj 599 bara för apperture. Är det värt att gå över till det från iPhoto även om man inte nyttjar redigeringsfunktionerna överdrivet mycket?

Det tycker jag inte. Aperture köper man just för dess mer avancerade och djupgående redigeringsmöjligheter. Annars är det bara ett tyngre iPhoto och då bör man nog stanna med iPhoto eller iaf uppgradera sitt iPhoto.

Köpte Angry Birds det första jag gjorde ;D Men kommer Aperture från och med nu kosta 599 istället för 1995? Undra om Lightroom kommer komma till App Store.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-06 16:08
Ursprungligen av iPoduser:

Köpte Angry Birds det första jag gjorde ;D Men kommer Aperture från och med nu kosta 599 istället för 1995? Undra om Lightroom kommer komma till App Store.

Adobe kommer nog knappast att sälja sina produkter på Mac App Store.

Ursprungligen av joakimo:

Adobe kommer nog knappast att sälja sina produkter på Mac App Store.

Känns som att Apple kommer låsa så att man kommer bara skaffa och köpa program via App Store. Man blir väldigt sugen faktiskt på att köpa Aperture men känns som en version kommer när som helst.

Ursprungligen av iPoduser:

Känns som att Apple kommer låsa så att man kommer bara skaffa och köpa program via App Store. Man blir väldigt sugen faktiskt på att köpa Aperture men känns som en version kommer när som helst.

Tror du inte uppdateringar kommer kunna köpas supersmidigt nu (och billigt) när man får dom direkt från App Store. Kanske till och med blir så att dom kommer kostnadsfritt som på App Store för iPhone/iPad...

Ursprungligen av Björnström:

Tror du inte uppdateringar kommer kunna köpas supersmidigt nu (och billigt) när man får dom direkt från App Store. Kanske till och med blir så att dom kommer kostnadsfritt som på App Store för iPhone/iPad...

Iofs men jag tänker men om dom gör en helt ny version Aperture 4 kommer man kunna få det då för nåt upgraderingspris om man har Aperture 3 eller måste man betala fullpris? Jag undrar en kanske dum fråga. Jag har Littersnapper som jag köpte nån gång i somras. Jag har sett nu att de har kommit till App Store då undrar jag kommer jag få samma uppdateringar då via programmet som dem får som har köpt de via App Store?

Ursprungligen av Björnström:

Tror du inte uppdateringar kommer kunna köpas supersmidigt nu (och billigt) när man får dom direkt från App Store. Kanske till och med blir så att dom kommer kostnadsfritt som på App Store för iPhone/iPad...

Man kommer att få (gratis) de uppdateringar av program man köper som utvecklarna släpper
Uppgraderingar kommer däremot inte att ges utan det blir att köpa en ny version av programmet till fullt pris. Detta har det diskuterats en hel del om.

Sedan även om program man har sedan tidigare visas så kommer det för de flesta (alla?) program inga uppgraderingar via app store - för att få dem måste man ha köpt programmet i det.

Smidigt, JA
men jag är lite sur på t ex CoverSutra som bara kommer att leverera sina uppdateringar i App store så har man köpt det tidigare kommer man inte få de utlovade uppdateringarna (upp till 3.0) utan att köpa prpgrammet en gång till. Pixelmators lösning är jag inte heller så förtjust i - men där får man i vart fall uppdateringar versionen ut. Får väl sedan överväga om det är värt att köpa en fullversion en gång till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-07 00:13
Ursprungligen av iPoduser:

Känns som att Apple kommer låsa så att man kommer bara skaffa och köpa program via App Store.

Jaså, vad grundar du den åsikten på?

#1: Twitter. Samma favorit som på iPad, och Twitteriffic får maka på sig.

Vill tipsa om vår artikel på förstasidan (för dom som missat det): http://www.99.se/artiklar/2380-mac-os-x-10-6-6-ar-har-med-mac-app-store.html

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-01-06 16:07
Ursprungligen av ;:

Kan det förresten vara ny version av Aperture på G och därför de säljer det billigt nu?
I övrigt var det inte mycket kul, Pinball kanske man köper. Och Twitter-klienten var ju klockren.

Ursprungligen av dhanjel:

Kan det förresten vara ny version av Aperture på G och därför de säljer det billigt nu?

kylskåpsrensing på server-diskarna...?

Ursprungligen av ;:

Allvarligt, kan man slippa just den delen av uppdateringen?
Jag vill inte ha deras butik, vill jag ha något så finns websidan. Eller måste man hoppa över hela uppdateringen då och vad händer vid nästa uppdatering då?

Ursprungligen av klarabara:

Allvarligt, kan man slippa just den delen av uppdateringen?
Jag vill inte ha deras butik, vill jag ha något så finns websidan. Eller måste man hoppa över hela uppdateringen då och vad händer vid nästa uppdatering då?

Men du kan väl bara låta bli att använda Mac app store? Det är precis samma grej som att exempelvis låta bli att använda Time machine om man inte vill ha det.

Edit: du fick tre snabba svar på raken där, Klara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-19 00:12
Ursprungligen av klarabara:

Jag vill inte ha deras butik, vill jag ha något så finns websidan.

Inte Apples sida för program. den har de tagit bort.

Ursprungligen av ;:

Det är väl bara att ta bort ikonen från docken, Klara.. Och sen låtsas som ingenting *vissel vissel*

Om man klickar på "Äpple menyn" så ligger ju appstore redan där som val, så det är ju en del av OSX nu.

Bevaka tråden