Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför indexerar Time Machine min säkerhetskopia?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Time Machine har snurrat i all oändlighet med texten "indexerar säkerhetskopia". Vad exakt gör den då?

Kan väl inte vara Spotlight indexering?

Jo, som jag har förstått det, kräver Time Machine Spotlight-indexering för att fungera. Har du nyligen bytt TM-disk?

Har inte ändrat något. Den indexerar fortfarande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 15:35

Den gör indexering för Spotlight så att spotlight kan användas för att söka efter förlorade filer.

Spotlight-indexering kan ta lång tid, speciellt för en del filer där man installerat en extern spotlight-agent (görs för en del externa programvaror). Man kan vara lite finurlig med aktivitetsgranskaren för att se exakt vilken fil spotlight-indexeringer snurrar på (om man tror den har fastnat).

  • Avstängd
  • 2011-01-06 20:14

Skumt, för jag kör också TM, till en Drobo, och den hamna automatiskt till undantagslistan för indexering?

Ursprungligen av LaHe:

Skumt, för jag kör också TM, till en Drobo, och den hamna automatiskt till undantagslistan för indexering?

Det där KAN ju ha med drobos interna filsystem att göra. Den tar säkert till tjyvtricks för att end ses som en tm-enhet.

Även om väljer att utesluta sin TM-disk från Spotlight kommer ändå själva backup-filen indexeras om jag förstått det rätt. Andra filer på disken indexeras däremot inte.

Mac OS X 10.6 Help: Setting Spotlight preferences

1
Bevaka tråden