Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till Mac Mini och browsa filer/skärmdela

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och min sambo har varsin bärbar Mac - jag en 3 år gammal Mac Book Pro och hon en ca 4 år gammal Mac Book, bägge kör Snow Leopard. Nyligen köpte vi också en Mac Mini, den senaste modellen, som även den kör Snow Leopard. I början kunde jag enkelt ansluta från min Mac till Mac Mini:n via vårt trådlösa nätverk men när jag så småningom anslöt min tjejs Mac Book till Mac Mini:n så kunde jag inte komma in på den längre. Eller snarare, det verkar som att jag kan ansluta för jag ser kataloger men när jag försöker öppna t ex "Macintosh HD" får jag felmeddelandet:

Åtgärden kan inte slutföras eftersom originalobjektet till ”Macintosh HD” inte kan hittas.

Min sambo kan öppna den utan problem. Jag har hittat lite info hos Apple men inte mycket, en del trådar på nätet men ingen som har liknande problem utan då oftast folk som försöker ansluta till PC.
Någon som vet hur jag kan gå vidare? Jag är Mac newbie...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-01-05 14:25

Så det går från ena datorn men inte den andra, att ansluta till Minin? Kör du brandväggen på datorerna? Om du går in på Minin och kollar delningsinställningarna, kan du hitta något som hjälper dig där?

Testade allt men gav upp till slut, satte in Snow Leopard-skivan och klickade på install. Verkar som att allt förutom skrivbordet skrevs över då för där såg jag mina gamla filer ligga kvar, men installationen gjorde susen! Måste varit någon konstig inställning som ställde till det. Dock så dog min hårddisk två dagar senare och jag blev tvungen att köpa ny och installera igen, men det är en helt annan historia, det funkar fortfarande iaf

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-01-09 17:29

Gott att det löste sig till slut.

1
Bevaka tråden