Vad händer i Apple-världen under 2011?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-03 16:37

Bloggen Apple Holic har spått vad 2011 kommer att innehålla.
Collected: Apple's busy diary for 2011 - Computerworld Blogs

Gene Munster gör en kanske mer konservativ bedömning
http://www.businessinsider.com/apple-2011-2011-1

Ursprungligen av xtrem:

Bloggen Apple Holic har spått vad 2011 kommer att innehålla.
Collected: Apple's busy diary for 2011 - Computerworld Blogs

Gene Munster gör en kanske mer konservativ bedömning
Apple Is Due For A (Relatively) Boring 2011

Ett är säkert att branschen kommer att synligt förändras i grunden när HP lägger sig i leken.
OM de dessutom i ett senare skede licensierar ut webOS till PC då blir det åka av. Tänk er själva om exempelvis DELL eller andra PC tillverkare ger webOS eller chrome som tillval i slutet av 2011...med en "classic variant för att köra windows appar" i en övergångs period.

Frågan är om Apple inte har sett detta trots att HP:s nyfunna innovativa känsla liknar apple ..troligtvis pga av att pappan till iPaden jobbar där numera.

Palm USA | Mobile Products for Consumers, Professionals, and Businesses

Jag tror HP kan bli en så stor fara att samgående eller övertagande ligger i korten. Microsoft är sannolikt intresserade men inte aktuella i dessa diskussioner.

Blir HP weOS en hit ( vilket jag gissar) så är HP ett hot mot många spelare. Om de dessutom pga av sina apple kontakter börjar jobba i synergy... ja då kan marknaden snabbt förändras för gamla dominanta spelare.

Det intressantaste under 2011 är palm förlåt Hp - tveklöst. kan de leverera?

Apple ja de kommer nog inte med något annat än "Excellence" - så vad är nytt med det?

10.7 .. får jag bara en inbyggd brandvägg värd namnet som kan ta in och utgående signaler
( integrera little snitch!) så blir jag ganska nöjd.

iLife, ja ingen har hunnit ifatt det än, det lär dröja. jo iweb. html5 standard ja tack!

Pro sidan.. ja det vore inte fel med en rejäl aperture uppdatering.

Billigare mobile me och snabbare!

En social network applikation från apple som samlar allt på ett ställe.

Bluetooth up to date

USB 3.0 stöd

Rejäla buggfixar i sleep/wake!

En kraftigt uppdaterad kalender app. Visa vecko nummer snälla...editerings rutan för kalender, kraftig översyn.

mer kommer jag inte på så här på rak arm.

Ser fram emot ett spännande nytt apple / branchledar år!:)

• Medlem
  • Söderfors
  • 2011-02-10 08:36
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Tänk er själva om exempelvis DELL eller andra PC tillverkare ger webOS eller chrome som tillval i slutet av 2011...med en "classic variant för att köra windows appar" i en övergångs period.

Å andra sidan så har de ju tidigare försökt att leverera med andra OS (BEOS, Linux) i maskiner och fått smaka på Microsoft vrede så jag är inte så säker på att de vill försöka igen...

Ursprungligen av lasselu:

Å andra sidan så har de ju tidigare försökt att leverera med andra OS (BEOS, Linux) i maskiner och fått smaka på Microsoft vrede så jag är inte så säker på att de vill försöka igen...

Nu har du väl ändå fel?

Dell har massor med produkter som levereras med Ubuntu: ubuntu - Dell - Search - All Dell.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-10 10:54
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Frågan är om Apple inte har sett detta trots att HP:s nyfunna innovativa känsla liknar apple ..troligtvis pga av att pappan till iPaden jobbar där numera.
...
Blir HP weOS en hit ( vilket jag gissar) så är HP ett hot mot många spelare. Om de dessutom pga av sina apple kontakter börjar jobba i synergy... ja då kan marknaden snabbt förändras för gamla dominanta spelare.

Om du menar Jon R så är han väl delaktig till iPodens framgång. Lämnade Apple 2007 så kan vara lite tveksamt till hur mycket han bidrog till iPad även om den kanske varit på gång som prototyp länge.

Skulle vilja påstå att en fd Apple-anställd eller till och med flera fd's inte automatiskt är en given succé. Man kan vara hur smart och kreativ som helst men om man är fast i ett företag där avdelningar konkurrerar med varandra och där alla beslut tar lång tid så har man händerna bakbundna. Finns exempel på att Microsoft är ett sådant företag. Tror HP är samma typ av företag.

• Medlem
  • Söderfors
  • 2011-02-10 10:18

Ok, nuförtiden kanske det är lättare men historiskt sett så har MS inte sett med så speciellt blida ögon att OEM-leverantörer försökt introducera andra OS än Windows...

1
Bevaka tråden