Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huga! Alla gnälltrådars moder

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-01-04 16:15

Alla idioter som gnäller på att gratisapparna och -låtarna i "12 days" är för dåliga.
De måhända vara dåliga, med DE ÄR GRATIS FÖR H....E så man kan ju knappast ställa några krav...

Någon borde tvinga dem att lyssna på Darin i 24 timmar och betala 7 spänn för varje låt som spelas.

  • Medlem
  • 2011-01-04 18:16
Ursprungligen av wlao:

Någon borde tvinga dem att lyssna på Darin i 24 timmar och betala 7 spänn för varje låt som spelas.

Tortyr är förbjudet i Sverige, så länge det inte utövas av en myndighet.

  • Medlem
  • 2011-01-04 20:54

Något som gör mig hederligt förbannad är att man inte får klanka ner på områdena politik och religion här, det gör mig upprörd!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-04 22:31

Folk som står och röker och dessutom blåser rök i mitt ansikte! Därefter kastar de sin ciggarettfimp på gatan som sedan ser ut som en soptipp!
Är det ok att kasta skräp på gatan för att man är rökare?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-04 23:00
Ursprungligen av joakimo:

Folk som står och röker och dessutom blåser rök i mitt ansikte! Därefter kastar de sin ciggarettfimp på gatan som sedan ser ut som en soptipp!
Är det ok att kasta skräp på gatan för att man är rökare?

I second that!

Där jag bor har vi folk som i princip fyller hela sin fritid med att stå på balkongen och röka. När paketet är tomt kastar de det rakt ner på marken. Slutar tändaren fungera åker den samma väg. Alltihop hamnar på marken framför min garageport.
Säger man till att de skall ge fan i att kasta ner skräp, tittar de på en och svarar ngt på ryska.

Har lustfyllda fantasier om stora lådor med 300mm HEDP in genom väggarna hos dessa människor, levererade av en Apache longbow.

* 30mm High Explosive Dual Purpose-Ammunition; mkt effektiv mot "lätt bepransrad trupp i terräng"

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-05 18:29

Grannar som kör med borrmaskiner så att hela huset skakar. Ord kan inte beskriva mina känslor för dessa oljud nu!

Ursprungligen av joakimo:

Grannar som kör med borrmaskiner så att hela huset skakar. Ord kan inte beskriva mina känslor för dessa oljud nu!

++
Håller ungefär samma klass som att man får en granne som flyttar in m tre springiga ungar i en trång liten tvåa i ett lyhört hus...

  • Medlem
  • Neverland
  • 2011-01-05 21:11

Jag hatar vintern. H A T A R !

Om jag slapp skiten skulle jag med ett leende på läpparna stå ut med samtliga vedermödor ni hittills rapat fram.

Hur fan kan man ta betalt för Angry Birds och att det skulle vara en succé?

Ingen unge jag vet tycker det är kul och i alla måste göra ngt fundamentalt fel för jag har inte klarat en enda bana på jul specialen.

Skitspel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-06 14:58
Ursprungligen av Goflorp:

Hur fan kan man ta betalt för Angry Birds och att det skulle vara en succé?

Ingen unge jag vet tycker det är kul och i alla måste göra ngt fundamentalt fel för jag har inte klarat en enda bana på jul specialen.

Skitspel.

Haha, keep trying.

Ursprungligen av FreddeB:

Haha, keep trying.

Jävla skitspel. Efter säkert 75 försök har jag ännu inte lyckats panga alla grisar på en bana.
det ligger i polarns iPad som jag fått låna ett par dagar, tur det inte är jag som betalt.

Hans båda barn samt han själv tycker det enbart är sövande.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-06 20:21
Ursprungligen av Goflorp:

Jävla skitspel. Efter säkert 75 försök har jag ännu inte lyckats panga alla grisar på en bana.
det ligger i polarns iPad som jag fått låna ett par dagar, tur det inte är jag som betalt.

Hans båda barn samt han själv tycker det enbart är sövande.

Haha, men det tog dig 75 försök att upptäcka att det var ett skitspel?

  • Avstängd
  • 2011-01-06 20:25
Ursprungligen av tomcat:

Haha, men det tog dig 75 försök att upptäcka att det var ett skitspel?

Poäng

Lyckades med en 5-6 banor i det första, men i julspecialen gav jag upp mycket tidigare än Goflorp haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-05 22:50

Dom här jävla Snöskottarna som bråkar på precis varenda tak i Stockholm nu. Att det är omöjligt att gå på gatan av all snö efter eller att det står bilar nedanför som krockkuddar åt istapparna verka inte röra arbetarna i ryggen!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-01-06 16:41

Helvetes jävla snö och is.. Går ju fan inte att dyka....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-06 17:06

Jag börjar känna mig som en bitter och gnällig jävel snart:
Extremt högljudda personer som pratar i telefon på bussar och tåg där de i princip berättar om hela sitt liv för alla andra. Länge ska det pratas också.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-01-06 18:04

Jag är RIKTIGT sur och förbannad på mej själv och att jag fylletappade min iPhone på nyårsafton och nu får stå ut med en jävla sketen android-telefon i typ en och en halv månad innan jag får en ny...

  • Avstängd
  • 2011-01-06 19:48

Skitsur på alla gnällspikar men mest på mig själv som dök i en pava vin till maten och först nu upptäckte allt spännande som hänt idag och då alltså har svärt att hänga med som jag borde...FFH!

Till råga på allt är jag en gammal gubbjävel som alltid står 1st i kön och förfasar mig över alla högljudda ungdomar som gnäller över en när man står där med en kasse 25 öringar och ska betala med O:-)

Nu kom nästa jävlighet

Bytt avgasrör på biljäveln; 7000:- och då är det ändå brorsan som är bilmek ...

Grenröret som också skulle bytas är inte bytt, för pinnbultarna i toppen är av (2st).
Så nu måste jag leta firma som skall borra ur skiten, helst på plats, för att kunna sätta i nya...

En uppskattning av kostnaden för att byta avgasrör på en bil = 1,5 iPads.

När jag börjar jobba skall den bilen säljas, sedan blir det en pytteliten bensinsnål biljäkel.
Helst helt ny, och den kommer bytas med två års mellanrum.
Det blir billigare och bekvämare.

  • Medlem
  • 2011-01-06 22:17
Ursprungligen av Goflorp:

.När jag börjar jobba skall den bilen säljas, sedan blir det en pytteliten bensinsnål biljäkel.
Helst helt ny, och den kommer bytas med två års mellanrum.
Det blir billigare och bekvämare.

Bekvämare, ja, billigare? Knappast!

Samma kostnad men betydligt mindre strul och ekonomiska överraskningar.

Det vinner.

Hellre en jämn summa varje månad till Banken.

Har bytt olja och tändstift på snöslungan. När jag äntligen lyckats hitta tändsstiftet, sitter under en plastkåpa, och plockat loss det så följde arbetet med att byta olja, ett arbete som akompanjerades av svordomar (kan inte tillräckligt många). Till att börja med satt muttern på änden av avtappningsröret så hårt fast att hela avtappningsröret följde med när jag skulle skruva loss muttern, som resultat följde ett Niagarafallet-liknande oljefall utmed maskinens sida. Självklart var fallet bredare än de pottor jag tagit fram varför det blev en stor pöl under maskinen :/.

Nästa etapp var att fylla på ny olja. Jag väljer då det påfyllningshål som är lättast tillgängligt, tyvärr ligger detta nära drivremsgrejset, på ena sidan täckt av en plastkåpa. När jag skruvat av locket tappar jag såklart det lilla jäv.. locket ner ibland drivrem o annat. Enda sättet att komma åt locket blir att skruva av plastkåpan och sedan lirka upp locket utan att tappa det så att det åker än längre ner om möjligt.

Äntligen är detta jobb färdigt, tog nästan en timme. Tur att man bara behöver göra det en gång per år annars skulle man vara färdig för dårhuset

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-01-07 16:49

Jag är lite lagom sur på mig själv då jag glömt tacka JA till vårens kurser på högskolan. Det fick bli en sen anmälan vilket känns sådär...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-01-07 17:29

Så jävla skit att skolan börjar på måndag igen, och inte nog med det har jag 2 prov direkt...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-01-07 18:16

Jag är j-vligt sur på att jag nu har haft hosta i sju veckor...:(

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-25 15:07

Jag tvingades lägga 4h i söndags på att byta ljudkort i två av barnens PC-burkar. En snabb operation trodde jag men när jag bytt på #1 så dog grafikkortet, det behövde tydligen fler watt än vad PSUn klarade av att leverera. Tillbaka till NetOnNet, nytt grafikkort 500:-

#2 var så full av damm så jag bestämde mig för att blåsa ur den. Inomhus. Bad move. Dammlunga. När nya ljudkortet väl satt där det skulle så dog den interna USB-hubben. Hustrun stoppade mig från att vräka de två skitburkarna ned i snön. Aldrig aldrig aldrig mer en ny PC i detta hus

Nu ska jag på ngt sätt finansiera tre Macbooks till barnen samt en Mini till mig själv. Huga.

Bevaka tråden