Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart är man väl en gammal räv...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Men jag tänkte ändå att jag skulle försöka mig på en ordentlig presentation.

Jag är en 20-årig (snart 21) man som arbetar som IT-konsult på DFind, ett dotterbolag till Proffice.

Jag har alltid varit intresserad av datorer och kringutrustning. Under min högstadieperiod hade jag en vän som intresserade mig för mac och Mac OS X. Barar efter korta perioder av användande förstod jag hur lätt att använda och hur stabilt OS X (då 10.3 Panther) är. Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag skulle spara och jobba till jag kunde köpa mig en egen mac.

Sedan dess (2004) har jag hängt på 99mac och läst och till viss mån även diskuterat. 99mac ledde mig till offtopic.se och senare Pratbyran.se, där jag visserligen inte är aktiv längre men icke desto mindre har de här tre forumen hjälpt mig att utveckla mitt tidigare ganska dåliga skriftspråk.

För att fortsätta min saga så köpte kompisen en PowerBook G4 15", men jag var mer intresserad av den smidiga 12". Det blev ändå ingen 12" för när Steve Jobs introducerade MacBook Pro förstod jag att det är en sådan jag bör köpa, och där började min tid som macanvändare.

Efter en lång väntan (två månader) kom den. En 15,4" med 2,0 GHz Core Duo, 2 GB RAM och 7200 varvsdisk. Den var det snabbaste jag sett. Min MacBook Pro har följt mig genom högstadium och gymnasium och varit en trogen bundsförvant. Minns när jag skulle koppla in skrivaren i skolan via USB och teknikern ställde sig frågande till om jag bara kunde printa direkt efter inkoppling. Självklart svarade jag - det är ju en Mac. Självklart gick det som vi alla vet bra.