Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med hitta datorer i mitt nätverk med airport extreme

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-12-27 19:16

hej har en airport extreme .problemet jag har ena dagen så funkar alla datorer i huset men nästa dag så funkar kanske 2 av 3 då hittar den ingen internet anslutning . men statar jag om airport extreme så funkar allt igen någon som kan hjälpa mej med mitt problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-27 21:39

Är absolut ingen expert men jag har haft en hel del problem här hemma med nätverket på sistone. Liknande dina. Fast ibland hjälpte inte ens omstart av routern. Tillslut ändrade jag "radiokanal" och nu har det fungerat stabilt i 2 dagar åtminstone.

  • Medlem
  • göteborg
  • 2010-12-27 21:57

ok vad ändrar du radiokanalen hän

hittade något nu man kunde välja auto den stog på manuellt förut

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-01-06 23:42

hej har samma problem igen mina 2 datorer funkar varje gång men min dotter och min tjejs dator verkar bete sej konstigt .ena datan hittar inte internet anslutningen men statar jag om min airport extreme så hittar den allt sen samam med dotterns dator .är det någon inställning någonstans man måste ändra på.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-07 00:24

Du verkar ha ett defekt tangentbord på datorn du skriver på också.

Har du testat att göra en total återställning av dina Airport Extreme?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-01-07 14:29

hej ingen jo kanske fel på mitt tagentborg är ju pc bord

till frågan jo jag har gjort det total återställning .måste vara något annat eftersom ibland kan alla koppla upp sej ibland bara mina datorer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-07 15:32

Jo, där är definitivt något fel på ditt tangentbord. Det lägger till mellanslag i dina texter där det inte ska vara mellanslag, Shift/Caps Lock verkar inte fungera, det väljer ibland andra bokstäver än de du trycker ner samt punkt- och kommatecken verkar också vara ur drift Du borde nog byta ut det, så kan du ju inte ha det.

Vad det gäller dina datorers uppkopplingsproblem så är det svårare, vad är det för datorer du använder? Bara Windows-datorer?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2011-01-07 16:17

Hej Har 2mac 2pc

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-08 18:43
Ursprungligen av mattiL:

zinned, dagens ungdom förstår inte ironi..

Så är det kanske Det var i alla fall inte menat att vara elakt utan som du sa, en smula ironi

Ursprungligen av swag:

Hej Har 2mac 2pc

Ok, ser du någon trend i problematiken? Jag menar om det oftast är Windows-maskinerna som strular eller det är båda delar?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2011-01-07 16:42

zinned, dagens ungdom förstår inte ironi..

1
Bevaka tråden