Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 levereras inte ännu

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trots att flera nyhetstjänster gått ut med information om att G5 levereras i Sverige så har jag egen information om att det inte alls är så, åtminstonde inte ännu eller innan Augusti månads slut.

Förhandsexemplaren är nämligen försenade i upp till 14 dagar och jag skulle bli mycket förvånad om dom första produktionsexemplaren når kunder innan Apple själva får sina demoex.

Min gissning: första datorn landar hos kunder i Sverige före Apple Expo i Paris, kanske något innan dess.

  • Medlem
  • 2003-08-23 16:48

Macworld fick som du kanske vet en G5 för testning denna vecka.;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-23 16:54

Distributörerna har som preliminiär datum i sina system satt 5/9.

Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Macworld fick som du kanske vet en G5 för testning denna vecka.;)

Jaså? Var har du läst det? Vilken modell?

När det gäller Apple vet man sällan till 100% att det man hör stämmer, därför skrev jag detta i "rykten" och inte i nyheter. Min kontakt bör veta vad han snackar om, men han kan ju ljuga också

  • Medlem
  • 2003-08-24 12:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jaså? Var har du läst det? Vilken modell?

När det gäller Apple vet man sällan till 100% att det man hör stämmer, därför skrev jag detta i "rykten" och inte i nyheter. Min kontakt bör veta vad han snackar om, men han kan ju ljuga också

Jag har inte fått svar på vilken modell dom fått in, men bildbevis från Thomas Ytterberg och bekräftelse från Nils Holmlöv finns att beskåda här.

Intressant! Ska ringa ett samtal på måndag

kolla in länk:

http://www.barefeats.com/g5sum02.html

lite info om hastigheten på dual G5...på ooptimerad benchmark...

  • Medlem
  • 2003-08-24 17:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
Distributörerna har som preliminiär datum i sina system satt 5/9.

Vilka då t.ex?

jag var inne på Kullander i Malmoe...första veckan i september sa Kent...på Kullander

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Trots att flera nyhetstjänster gått ut med information om att G5 levereras i Sverige så har jag egen information om att det inte alls är så, åtminstonde inte ännu eller innan Augusti månads slut.

Förhandsexemplaren är nämligen försenade i upp till 14 dagar och jag skulle bli mycket förvånad om dom första produktionsexemplaren når kunder innan Apple själva får sina demoex.

Min gissning: första datorn landar hos kunder i Sverige före Apple Expo i Paris, kanske något innan dess.

Innebär det att ni inte får in G5:an idag och att ni inte kan stilla allas vår högt uppskruvade nyfikenhet?
Bosse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-25 12:42

Ja, blire nån test idag eller?

  • Medlem
  • 2003-08-25 19:34

Ja Martin, har ni fått in någon?;)

Vi får både en dual G5 2.0GHz och en 1.6GHz burk samtidigt tydligen, men jag har inte fått leveransdatum. Surt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 20:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi får både en dual G5 2.0GHz och en 1.6GHz burk samtidigt tydligen, men jag har inte fått leveransdatum. Surt.

Sånt är livet efter trettio. Fullt av besvikelser. Det är bara att vänja sig Martin.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-25 22:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Vilka då t.ex?

T.ex Scribona

Jag hade rätt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag hade rätt.

Vadå rätt???

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag hade rätt.

ÅF fick ju G5-burkar i augusti. Du hade fel!

Det verkar som om en snubbe i belgien har fått (den va skickad från hans ÅF) sin G5a (1,8) så det verkar som om det har börjat levereras några G5or i europa iaf

Snart:

beställer du en G5 idag - står det 4 - 6 veckor på leverans...på samtliga modeller!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2003-09-04 09:28

Öh va.... Apple store säger fortfarande 8-10 dagar på 1.6 och 1.8GHz

  • Oregistrerad
  • 2003-09-04 09:54

Man kan gå in på Trifolium i Göteborg och hämta en 1.6 rakt över disk. Dom har på lager. Grr. Så går det när man beställer direkt från friggin Apple-store. Mög.

Procenter på Alsnögatan i Sthlm har en G5.

jag var på kullander precis - en nyuppackad G5 1.8 Ghz. Den är riktigt fin...hade varit ännu fräckare utan perforerad front...men den är tyst och allmänt cooool.

jag kollade leverans på "mecenat"...student alltså...jag har beställt en dual 2 ghz, 250 MB SATA + Radeon 9800 PRO-kortet

VROOOM

3500 kronor billigare totalt mot applestore.se

250MB.. wow. visste inte ens att det fortfarende gick att beställa.

  • Medlem
  • 2003-09-04 13:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Merovech
Snart:

En av dom där är min!:p Vars kommer bilden ifrån?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Femto
Man kan gå in på Trifolium i Göteborg och hämta en 1.6 rakt över disk. Dom har på lager. Grr. Så går det när man beställer direkt från friggin Apple-store. Mög.

Hehe... dem har 1st på lager:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-04 19:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
En av dom där är min!:p Vars kommer bilden ifrån?

Från New York.

  • Medlem
  • 2003-09-04 20:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Från New York.

Skit också!

1
Bevaka tråden