Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tv tablå i mediaspelare?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-22 15:46

Hej alla.
Jag har en macbook som jag tänkte ha med Plex eller XBMC eller dylikt.
Men jag har letat och letat efter något sätt att enkelt kunna visa en tv tablå av vad som finns på tv just nu.
Kommer inte att spela in eller så, bara visa tablåinfo som tex på Svensk TV Tablå
Har sett att det finns plugins till xbmc som visar tid för populära program, men jag vill ha allt.

Någon som har någon ide eller förslag?

Flyttade tråden då den inte hade med Apple TV att göra.

/Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-22 18:00

Creops,

Kolla in Fluid

Med Fluid kan du skapa fristående program baserade på enstaka webbplatser…exempelvis någon bra internetbaserad TV-tablå.

Starta sedan ditt "tablåprogram" inifrån ditt mediacenterprogram. Möjlighet att starta externa program finns åtminstone i Plex. Hur det är med XBMC vet jag dock inte.

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-22 18:34
Ursprungligen av Torkel:

Creops,
Med Fluid kan du skapa fristående program baserade på enstaka webbplatser…exempelvis någon bra internetbaserad TV-tablå.

Starta sedan ditt "tablåprogram" inifrån ditt mediacenterprogram. Möjlighet att starta externa program finns åtminstone i Plex. Hur det är med XBMC vet jag dock inte.

Lycka till,

- Torkel

Det är en bra ide som jag faktiskt redan har testat, problemet med det är att inga sidor som finns är gjorda för att man ska kunna se dom på en tv två meter bort. Texten blir helt enkelt omöjlig att se.

Något sånt här borde kunna fungera..
Men har inte hittat någon sida som visar det så eller hur man gör för att visa det så.

1
Bevaka tråden