Bottom case MacBookPro 13" trasig tass!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla 99macare!

Visste ni att bottom case inte täcks av Apples garanti? Jag visste inte det men det fick jag bittert erfara när en av "tassarna" plötsligt lossnade!?!

Men glad i hågen vandrade jag tillbaka till butiken där jag köpt datorn, visst inga problem det här ska nog ordna sig ska du se! Så jag lämnade in datorn och det skulle inte ta mer än sju arbetsdagar :cool:.

Men men efter mer än sju arbetsdagar började jag bli lite otålig så jag ringde butiken, det visade sig att Apple inte täcker bottom case och att det skulle kosta mig 486 kronor plus moms! That's an outrage!!! En jävla plastbit för en halv tusenlapp!?! :mad::mad::mad:

Men efter att jag varit riktigt förbannad en hel förmiddag så gav åtminstone butiken med sig... Det visade sig att det bara var att limma fast en ny tass, alltså borde det gå att få tag på nya utan att de behöver kosta så mycket? Är det någon som vet något om det?

Kanske ska jag inte klaga? Jag menar man bråkar ju inte om man får punktering på sin nya bil men det är i alla fall väldigt enkelt att laga själv...

Det är också tråkigt att få ett sådant intryck av ett företag.

Flyttade tråden till korrekt underforum. Allt om Mac är till för ämnen som inte passar in någon annanstans, och detta ämne hör hemma i Garantier & service.

/Mod

Jag har en PB G4 som tappade de små gummitassarna en gång i veckan efter bara ett par månader. Den första tassen fick jag ditlimmad gratis i butiken när jag klagade. Nästa gång hade de inte fler lösa tassar, så då skulle det kosta en förmögenhet att beställa hem den lilla gummipluppen.
Efter par dagars ilska gjorde jag helt enkelt så att jag satte dit fyra självhäftande möbeltassar under datorn. De är lite tjockare än orginaltassarna, så de kvarvarande gör inte datorn instabil. Väldigt bra grepp och dämpning i möbeltassarna. Funkar kanon!
Bygger såklart på att man kan gilla den lite ruffa gör det själv-stilen som blir resultatet.

Tack, Ja det lär ju bli den stilen snart, tråkigt att macen inte vilar på kvalitet så att säga... Måste bero på värmen eller något, hört om fler med samma problem...

Kom in precis för att fråga det samma. Två av 4 fötter har nu ramlat av och även om jag kämpar med lim i alla dess sorter sitter de fan inte kvar. Letat överallt efter någon som säljer dem. Det enda sättet är tydligen att köpa ett helt nytt underrede. Får bli möbeltassar tills det antingen dyker upp något annat eller hosta upp pengarna för undersidan när man sedan säljer den vidare eller något. Jävligt konstigt att just en sådan sak skall vara så svår att få tag på!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-06-12 10:08

Epoxilim eller cyanoacrylat borde funka....

1
Bevaka tråden