Byte Mac mini till Mac bärbar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-12-17 08:19

Hej! Jag programmerar för iPhone och har en Mac Mini. Tror det är förra generationen.

Processorn är på 2,26 Ghz och var nog den billigaste man kunde köpa för ca. ett år sedan.

Har nu funderat på att byta till en bärbar Mac ev.och behöver råd.

Vilken bärbar skulle jag kunna byta till om jag vill komma undan så billigt som möjligt?

Jag menar då en begagnad Mac i första hand.

Kravet är att jag ska kunna köra Xcode, både nu och i framtiden.

En MacBook skulle nog vara motsvarande dator fast bärbar.

Om du har pengarna till en ny skulle nog försöka sälja din Mac mini och sen satsa på en 11" MacBook Air

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-12-17 09:00

Nja, vill helst lägga så lite pengar som möjligt mellan.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-12-17 09:47

Alla Intel-macar bör fungera utan större problem för normalt utvecklingsarbete. Jag skulle dock inte rekommendera att gå tillbaka ändå till originalmodellen av Macbook (med en Core Duo). Nästa stora steg i grundmodellerna var övergången till 9400M-grafik, som kom med Unibody-modellerna och i januari 2009 för de i polykarbonat.

13" MacBook (Unibody)
13" MacBook White (nVidia)

En välskött sådan är nog vad jag själv skulle leta efter i din situation, särskilt om du vill pyssla lite med grafik eller testa på OpenCL.

• Medlem
  • Hässleholm
  • 2010-12-17 14:53
Ursprungligen av kjnoren:

Alla Intel-macar bör fungera utan större problem för normalt utvecklingsarbete. Jag skulle dock inte rekommendera att gå tillbaka ändå till originalmodellen av Macbook (med en Core Duo). Nästa stora steg i grundmodellerna var övergången till 9400M-grafik, som kom med Unibody-modellerna och i januari 2009 för de i polykarbonat.

13" MacBook (Unibody)
13" MacBook White (nVidia)

En välskött sådan är nog vad jag själv skulle leta efter i din situation, särskilt om du vill pyssla lite med grafik eller testa på OpenCL.

Ok, tack! Någon idé på vilken nivå priserna kan ligga?

1
Bevaka tråden