Vad är det som har hänt egentligen?
Vill minnas att det har rullat på bra tills för nån månad sen så kan jag logga in på Hotmailen via Safari. Men jag kan inte logga ut?
Det tjatar om att jag måste ha "cookies enabled"

We couldn't sign you out because your browser is blocking cookies. To sign out, close all of your browser windows.

To keep this from happening again, change your browser's settings to allow cookies. If you don't know how to do that, see your browser's help.

Och det funkar ju om jag bockar i "Acceptera Cookies" med det återställer sig till
"Endast från webbplatser jag besöker" nästa gång jag knäpper på datorn.
Men HALLÅ??!! Det är ju precis det jag vill?!
Och lägga dit egna adresser går ju heller inte!

VAD är det för förbannade speciella Cookies som MS skickar ut eller är det Safari som vägrar kakor från MS?

Klickar jag på "Visa Cookies" så finns där både det ena och det andra som t o m kan vara porr som Safari släppt in i webbläsaren.

Men Hotmailen stoppar det?!
Nån som vet varför?

Har för mig att det är likadant i iPhonen

Fråga två (som jag egentligen inte söker svar på, försöker hitta nåt annat, typ gmail som tyvärr spyr spam. Är det mobileme som gäller?):
Det går heller inte skicka mail från iPhonen om man har ett hotmailkonto. Trodde jag var snittsig med att skapa en smidig mail med mitt namn och en "min iPhone"-touch