Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa medialösning från Mac -> Xbox 360 ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-12-14 13:25

Hej!

Skulle vilja kunna streama, gärna trådlöst: bilder, filmer, musik osv från min iMac till min nya Xbox. Har sökt lite och fått upp lite program, men jag skulle vilja kolla här först, vilket program ni anser vara bäst. Till PS3 finns ju "Playstation Media Server" som snudd på blivit standard då det är stabilt osv (som jag förstått). Men vilket är då bäst för Mac och Xbox 360?

Hälsn. Fredrik

Rivet – Stream media from your Mac to your devices – The Little App Factory

Använde Connect360 innan, men bytte till Rivet för att den sorterar video från iTunes i undermappar till skillnad från Connect360 som bara visade alla filmer, TV-serier och podcasts i en enda lång lista sorterad alfabetiskt.

  • Medlem
  • 2010-12-14 17:45

Okej, ett bra tips!

Hittade även något som heter "Playback" och som jag nu testkör lite grand. Fungerar bra, men det blir ofta "glapp" och laddningar i filmer som jag streamar via WiFi. Alltså, inte HD-material utan även filmer i lägre upplösning. En annan knepig sak jag upptäckt är att Xboxen ibland plötsligt inte spelar upp ljud från filmerna, ej heller hämtade filmer demofilmer från nätet (som hämtats via Xboxen). Det är med andra ord *något* som inte lirar till 100% med maskinen...

/Fredrik

1
Bevaka tråden