Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PHP-galleriadministration

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågade på flashback, fick inte ett enda svar. Önskar mer hjälp här, tack på förhand.

Hej, söker ett php-cms (heter det så?) för bilder. Jag vill kunna skapa album, gärna i mappar. Iallafall så man kan ha flera toppkategorier och att lägga flera album under detta. Vill att det ska vara enkelt för användaren att ladda upp bilder. Har kollat på Gallery | Your photos on your website men det tycker jag inte om, alldeles för svårt att ändra utseendet på temat. Vill modifiera temat så att istället för att bilderna ligger på en separat sida ska man se alla bilderna på en och samma sida men liknande detta: Galleria vilket jag kan implentera själv men förstår inte riktigt hur jag ska göra det i t.ex. galler2. Hur har ni gjort när ni använt stora bildgallerier på era sidor? Vill ha tips för detta har jag grubblat över länge men insett att nu måste det också lösas. Använder Wordpress så ett bra plugin är ett alternativ.

Har du provat NextGEN som är gjort just för WP?

WordPress › NextGEN Gallery « WordPress Plugins
NextGEN Gallery

Tyvärr erbjuder inte NextGen att sortera bilderna i kategorier. Ska ha en kategori för varje år.

Edit. Det fungerar ju visst! Kanon

Ursprungligen av lill_postiZ:

Tyvärr erbjuder inte NextGen att sortera bilderna i kategorier. Ska ha en kategori för varje år.

Edit. Det fungerar ju visst! Kanon

Nice.

1
Bevaka tråden