Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skulle vi bygga en 99mac station att placera i Macbutiker?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det hade varit lite kul att presentera 99mac bättre i landets Macbutiker. Tänk vad smidigt som ny macanvändare (eller gammal också för den delen) att kunna gå till en "station" och kunna ställa frågor - söka svar och bli medlem i landets största Mac Community?

Jag tänker mig typ en iMac med Mac OS X i "kioskläge" inbyggd i någon cool ställning. Vi skulle behöva bygga en station per butik och den ska ju ha en 99mac logga och lite info-broschyrer osv.
Kanske en stående 42-46" skärm som "sekundärskärm" som visar senaste inläggen eller något slags bildspel?

Vore kul att höra era idéer!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-10 21:35

Låter kalasbra, men dyrt... Apple sponsar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-11 00:07

nja, tror inte man hittar hit i butiken, utan mer när man kommer hem, och tänker "hur fan gör jag det här, eller det där". däremot skulle det ju inte vara för mycket begärt av butiken att dela ut en broschyr eller dylikt för 99mac. både butik och köparen tjänar ju på att veta att det finns engagerad hjälp och stabil community kring plattformen. det gör t.ex. att butikens egna support minskar något, då det kan upplevas som naturligt att fråga här först, och åka till butik enbart när hårdvaran pajar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-11 13:52

En kiosk låter intressant, dock låter det även ganska kostsamt. Börja så smått med att ingå avtal med leverantörerna som innebär att de skickar med en 99mac one-pager med varje Appleprodukt. One-pagern, tryck på lite tjockare papper med sitens profil/layout gör reklam för siten och beskriver den enorma källa till support och tips som väntar den lycklige köparen.

Senast redigerat 2011-01-09 12:38
  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-11 14:02

Jag tycker att en "kiosk" låter intressant men otroligt kostsamt som redan nämnt.

One Pager däremot är ett mycket bra förslag.

Tror att trafiken kommer öka mer och mer efter hand med tanke på hur snabbt allt hamnar på Google.

Senast redigerat 2011-01-09 12:38

Bra förslag med en liten broschyr. Jag kan fixa tryck och distribution. Och jag kan Indesign hyggligt. Då ska vi bara hitta på lite bra innehåll tillsammans!

Vad tror ni om en sån här?

iMac sense - iPad vloerstandaard iPAd muurbeugels accesoires iPad floorstand iPad wallmount

  • Medlem
  • 2011-01-09 13:18

styrplatta istf mus!

En sån här förstås - fast i annan krigsmålning:

http://www.99.se/ipad/276523-perfect-arcade-machine.html

Annars är det bara att bild-googla på "kiosk ipad" för att få hur många förslag som helst:
kiosk ipad - Google Search

Fast då gäller det väl att 99an inte har Flash-annonser...

1
Bevaka tråden