MBP i kras

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-12-10 19:57

Min MBP 2,4ghz i5 highres. gick i asfalten och Macforum meddelade att det skulle kosta 14 181 kr att reparera. Vi meddelade det berörda försäkringsbolaget som beslutat att ersätta efter kostnaden som Macforum angivit, alltså 14 181 kr.

När jag nu ringer killen som lämnat kostnadsförslaget säger han att han inte kan garantera att inte fler fel uppstår och att han hade köpt en ny dator istället! (synd att han inte angav det istället från början)

Jag köpte den i april och Nu vet jag inte hur jag skall göra..

1) betala Macforum 1000 kr för "undersökningen/prisförslag och köpa ny dator
2) låta dem laga min kära MBP och riskera att fler fel uppstår.

Hur hade Ni gjort?

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-10 20:15

Ny.

Yes!!

Ny dator utan att blinka. Nytt är nytt.

Men kan du inte på något sätt få MacForum att skicka ett brev till försäkringsbolaget där dom säger att den inte går att laga (efter en 2:a undersökning)?

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-12-10 20:46
Ursprungligen av Björnström:

Ny dator utan att blinka. Nytt är nytt.

Men kan du inte på något sätt få MacForum att skicka ett brev till försäkringsbolaget där dom säger att den inte går att laga (efter en 2:a undersökning)?

Det är lite komplicerat, det var min svärmor som tappade den så det är hennes försäkringsbolag och de har redan satt in pengarna på hennes konto..

Jag är nog inne på att köpa en ny, men det blir lite dyrt..
Har även funderat på att byta ner mig, men vet inte om de mindre fixar Ableton + diverse pluggar, har lagt in frågan på 99musik och hoppas på svar;)

Ursprungligen av ntg:

Jag är nog inne på att köpa en ny, men det blir lite dyrt..

Dyrt? Är inte den eventuella mellanskillnaden en fråga för kära svärmor?

Flyttade tråden till korrekt forumdel.

/Mod

1
Bevaka tråden