Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes-hemmadelning hittar inga filer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har lagt in hemmadelning på 2 datorer här hemma. Ibland fungerar det bra, ibland inte. Just idag verkar de två datorerna ha kontakt, jag får upp biblioteket under delat i menyn till vänster. På macbooken får jag upp det andra biblioteket men minimacen tjorvar. Den står bara och tuggar, tuggar "Läser in XXXbibliotek", inget händer, sen växlar den tillbaka till det biblioteket som är på den datorn. Varför blir det så??? Jag har just köpt musik på den ena datorn som jag vill ha över till den andra, och det funkade så bra häromdagen!! (itunes 10.1 och Mac os X 10.5.8 på båda datorerna) Help???

Hemmadelning verkar fungera lite efter hur det vill (oavsett om man har ren Mac-miljö eller blandat med PC), ibland fungerar det klockrent och ibland ingen kontakt alls, eller viss kontakt från vissa datorer/ixxx-enheter.

Starta om iTunes löser det ibland, ibland inte.

Apple har lite att jobba på gällande stabiliteten på hemmadelning.

Hittade problemet - av nån anledning hade brandväggen på powerbooken stoppat anslutningar från itunes. Suck... efter lite omstarter här och där så fungerar det nu. Ett tag - som du säger det är lite hit och dit hur det funkar.

1
Bevaka tråden