Fel på skärmen på min iPad, vad hade ni gjort?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-09 01:25

Jag vet inte om det är så synligt på den bifogade bilden (togs med min iPhone 4) men om jag håller min iPad upprätt med Home-knappen nedtill så har jag ett litet pixelfel nere till vänster på min skärm som ser ut som en linje från kanten av skärmen och ca 3-4 mm in mot mitten av skärmen.

Vad hade ni gjort åt detta? Är det något att bry sig om? Skulle man få skärmen/iPad'en utbytt pga detta?

Jag ser det på din bild men inget jag skulle försöka få den utbytt för, så illa var det inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 10:29

knappt märkbart enligt bilden du postade

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-09 12:43

Nej, det är ju som sagt svårt att illustrera problemet då det är en hyfsat svag "sträng" men nu när man har upptäckt den så är det ju ett irritationsmoment deluxe.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-09 13:01

Skicka den på service om det är värt att vara av med den kontra få en ny inom X antal veckor. Det får helt enkelt vägas upp om du kan leva med det eller leva utan iPaden ett par veckor.

Personligen hade jag lämnat in den om jag upptäckt det så ser man det tyvärr hela tiden.

Det är lite av en smaksak tror jag, inget som begränsar funktionaliteten utan snarare irriterande.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-12-09 13:18

lämna in den och se vad dem säger...
Nu har du chansen att få det fixat inte om 7 månader... Du kommer ju inte sluta störa dig direkt... och vad händer om det blir större och större... inte värt at chansa...

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-14 12:24

Tror ni verkligen att det kommer bli ett serviceärende av detta? De lär ju göra precis som med iPhone, dvs inte reparera. Dessutom är det ju ett fabriksfel som upptäcktes direkt efter köp. Bör den inte bara bytas ut rakt av?

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-14 12:26

Jo troligen, fast den byts ju inte ut i butik utan måste först till en serviceverkstad för bedömning.

• Medlem
  • Täby
  • 2010-12-14 12:28

Så vitt jag vet byts ingenting rakt av utan att service har fått titta på det först.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-14 12:40
Ursprungligen av Cokey:

Jo troligen, fast den byts ju inte ut i butik utan måste först till en serviceverkstad för bedömning.

Well, jag vet inte vad det är att bedöma...produktfelet är synligt rakt av för blotta ögat.

Ursprungligen av kainen:

Så vitt jag vet byts ingenting rakt av utan att service har fått titta på det först.

Ok. De kör ju "Store in Store" eller vad det kallas, då borde väl deras Apple-anställda säljare kunna avgöra det direkt?

Om inte, borde inte t ex LAN-Master kunna avgöra detta och byta ut produkten rakt av?

• Medlem
  • Täby
  • 2010-12-14 13:07

Det finns inga Apple-anställda säljare i Sverige. Det finns bara återförsäljare och deras anställda

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-14 13:51
Ursprungligen av kainen:

Det finns inga Apple-anställda säljare i Sverige. Det finns bara återförsäljare och deras anställda

Ok, felaktigt uttryckt av mig. Jag syftar givetvis på de säljare som ansvarar för just "Store in Store"-delen.

Ursprungligen av kainen:

Nja, i andra trådar har det hävdats att de som står i MediaMarkts "store in store" är anställda av Apple.

Men det spelar ingen roll om där finns Apple-anställda eller ej.

För jag tror att det är precis så som Cokey och kainen säger i inlägg #8 och #9. Ingenting byts rakt av. Aldrig. Den felaktiga varan ska in på test/kontroll/inspektion på ett serviceställe först.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-14 17:59

En fråga annan fråga på detta temat, existerar det pixelgaranti vad det gäller iPad? Visst fasen kan inte det vara så att de har en tröskel för vad de anser är godtagbart? Som mitt fel t ex, inte kan det finnas på kartan att Apple skulle anse något sådant som inom ramen för vad som är godtagbart?

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-14 23:28

Alltså jag är övertygad om att dom byter ut den åt dig, men inte utan att skapa ett serviceärende vilket innebär att dom måste ta in den.
Troligen (ganska säker) gör dom inte det när du är på plats då dom har en kö, andra före, sina rutiner att följa.

Hur du än gör så måste du vara av med den, sen om det är 6 timmar, 1 dag eller 2 veckor är ett stort ? och beror troligen mycket på vart du lämnar in den, om det finns "swap" enheter hemma samt om dom ens hittar något fel.

När dom tagit in den och blåst den, installerat om den och inte kan se din "skada" vilket kan bero på individen som undersöker den, bakgrunden, ljuset i taket osv så tar dom ett beslut och följer troligen apples avstämningspunkter för felsökning.

Jag har arbetat i mobilbutik i 7 år och ett bra tag hos en operatörs kundtjänst och det finns i princip inget som heter byte över disk.

Undantag finns ju alltid.

Tror du måste ta beslutet om du vill lämna in den eller ej, finns inte mycket mer att göra än att bita i det sura äpplet.
Jag står fast vid att jag hade inte köpt det.

Lycka till, hur du än gör.

Kanske inte helt "on topic" - men ändå lite intressant för denna tråd.

Jag upptäckte en pytteliten "skada" - liknande den du visar upp - på min iphone 4 ngn månad efter jag köpt den. Tänkte inte göra ngt åt det, då det var mkt svårt att se skadan, även om den absolut fanns där. Var inne på Teliabutiken där jag köpt telefonen i ett annat ärende, visade upp iphonen och de sa direkt att "den ska vi förstås skicka in".

Så, även om de i affären sa att jag säkert kommer få en ny, var de tvungna att skicka in den till service, bl.a. för att kolla att den inte fått ngn fuktskada (vilket verkar vara standard att kolla).

Några dagar senare fick jag ett sms som berättade att de fått besked från verkstan och jag klev in i teliabutiken och fick en helt ny telefon. Bra service, både från Telia o Apple. Hoppas på ngt liknande i ditt fall.

(förresten, om man skickar in den till service och de INTE hittar ngt fel på den, får man betala en avgift för det - typ 600kr tror jag det var i mitt fall. - men om de upptäcker felet behöver man förstås inte betala ngt).

1
Bevaka tråden