Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad fodral med svenskt tangentbord?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nån som vet om det finns någon variant av dessa med svenskt tangentbord med åäö på?

ZAGG | ZAGGmate | iPad Case | Premium Aluminum iPad Cover with Keyboard

Det där var riktigt nice, vill ha!

Jag har skickat en förfrågan till ZAGG iaf..

Hur gick det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-08 18:02

jag fick inget svar via twitter eller fb iaf.. får hoppas keptang får det på mailen

Jag fick svar från ZAGG via email, dom förstår inte att det finns länder ute i världen som har fler bokstäver och keyboard-layouts än A-Z.
Så jag har förtydligat min fråga och förklarat detta för ZAGG.

Räknar med att få ett nej tillbaka, men har gjort ett försök iallafall.

Fick svar igen, ZAGG har inga internationella varianter nu och har ingen plan på att ha det heller just nu tyvärr.

Man får hålla utkik på deras sida.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-09 10:38

blir till att använda klisterlappar om man vill köpa den och ha svenska tangenter

Beställt!

  • Medlem
  • 2011-09-22 09:45

Logitech SE - - Keyboard Case for iPad 2

Nu verkar zagg-tangentbordet finnas i Sverige.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-09-22 12:44

Kan bara säga att vi har skaffat Targus tangentbord här på jobbet och dom är visserligen separata men riktigt bra!
TARGUS BLUETOOTH KEYBOARD BLACK - IPAD/IPAD 2

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-09-26 18:41

Jag köpte faktiskt en Kensingston Bluetooth Keyboard Case for iPad i går på Macforum i Göteborg!

Jag letade egentligen efter ett fodral med bättre skydd så jag kan ha den med till träning och sedan se hockey live mha Viaplay på vägen hem.

Jag fann denna av en slump när jag bad de i kassan att få titta på olika fodral (och känna) eftersom det upplevdes svårt att avgöra med förpackninganra. Då hittade jag Kensingston och tyckte den var cool! Hade länge kollat efter tangentbord med.

Jag har inte provat den så mycket men det är klart ovant medmjuka tangenter. Men det har gett ett gott första intryck och jag är övertygad om att jag kan bli van. Skriver redan sjukt mkt snabbare än med det virtuella och ja, svenska tangenter finns. Men Ä sitter dock höger om mellanslagstangenten och det finns bara en shift (den till vänster). Det är de två momenter som kan reta mest vad gäller tangentbordet.

Kensingston BT Keyboard Case säljs även på Dustinhome.se.

Ett tips bara!

Är själv köpsugen på fodral med inbyggt tangentbord. Någon här som är supernöjd och gärna rekommenderar sitt val!?

Här är ett test av Logitechs nya, ser rätt trevligt ut. Om det finns eller kommer att finnas med svensk layout vet jag inte.

One Small Keyboard for Logitech, One Giant Leap for iPad Productivity - Lauren Goode - Product Reviews - AllThingsD

Ursprungligen av Capeman:

Här är ett test av Logitechs nya, ser rätt trevligt ut. Om det finns eller kommer att finnas med svensk layout vet jag inte.

One Small Keyboard for Logitech, One Giant Leap for iPad Productivity - Lauren Goode - Product Reviews - AllThingsD

Jag har köpt detta tangentbord, det är utan tvekan det bästa tangentbordet till iPad som finns idag på marknaden. Mycket väl genomtänkt, inte bara skyddar den iPadens skärm när man inte använder den. Dessutom har den "vita delen" (se länken ovan) en inbyggd magnet så att iPaden håller sig på plats. Mycket imponerad.

Jag har också varit intresserad men vill givetvis ha svenskt tangentbord. Det verkar dock vara svårt att få reda på om det finns.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har också varit intresserad men vill givetvis ha svenskt tangentbord. Det verkar dock vara svårt att få reda på om det finns.

Kollat på ZAGGfolio? Finns med nordisk layout

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har också varit intresserad men vill givetvis ha svenskt tangentbord. Det verkar dock vara svårt att få reda på om det finns.

Finns att köpa med nordisk layout på drygt 41 nätbutiker. Jag köpte min på Webbhallen.

Logitech Ultrathin Keyboard Cover (Nordisk) - Tangentbord - Hitta lägsta pris, omdömen och information

Tack, jag tittade runt på logitechs hemsida och hoppades hitta information men såg inget. Fast jag ser inga nordiska tecken på bilderna på tangentbordet. Sitter de som på ett vanligt tangentbord?

Ursprungligen av BlackSmp:

Tack, jag tittade runt på logitechs hemsida och hoppades hitta information men såg inget. Fast jag ser inga nordiska tecken på bilderna på tangentbordet. Sitter de som på ett vanligt tangentbord?

Ja det stämmer.

Men om man nu skulle ha ett icke-svenskt tangentbord som inte har tangenterna å,ä, och ö, hur går man då tillväga för att få fram dessa bokstäver på ipaden när man skriver med det fysiska tangentbordet? Funderar på att köpa tangenbordsfodralet Brydge till min ipad men den finns ju bara med icke-svensk layout.

Ursprungligen av rullos89:

Men om man nu skulle ha ett icke-svenskt tangentbord som inte har tangenterna å,ä, och ö, hur går man då tillväga för att få fram dessa bokstäver på ipaden när man skriver med det fysiska tangentbordet? Funderar på att köpa tangenbordsfodralet Brydge till min ipad men den finns ju bara med icke-svensk layout.

Varför inte Logitech från deras svenska hemsida - eller Apple Store ? 799:- tror jag det var. Fungerar kanon med "släckfunktion" och massa finesser. Svenskt tangentbord också.

Ursprungligen av adress@mac:

Varför inte Logitech från deras svenska hemsida - eller Apple Store ? 799:- tror jag det var. Fungerar kanon med "släckfunktion" och massa finesser. Svenskt tangentbord också.

Måste erkänna att en av anledningarna till att jag är väldigt sugen på just Brydge är på grund dess utseende. Dessutom har Brydge en modell med högtalare samt att klämman som håller fast iPaden ihop med själva tangentbordet verkar mer säker än magneterna hos Logitechs modeller.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-12-06 10:47

En kompis till mej har Logitechs, han är inte nöjd med magneterna.

Ursprungligen av kenjon:

En kompis till mej har Logitechs, han är inte nöjd med magneterna.

Mitt fungera toppen. Har använt det ett par månader nu. Men det är väl olika hur man upplever det.

Ursprungligen av adress@mac:

Mitt fungera toppen. Har använt det ett par månader nu. Men det är väl olika hur man upplever det.

Är tacksam för tipset och tycker faktiskt att Logitechs ultrathin modell är rätt snygg men är fortfarande lite tveksam till den. Tycker annars det är tråkigt hur få, och ofta inte så snygga, tangenbordsfodral som finns i Sverige jämfört med utomlands. Som jag tidigare undrade, finns det någon som vet om man kan tillsätta å,ä och ö till andra tangenter på ett fysiskt icke-svenskt tangentbord till iPaden?

Senast redigerat 2012-12-08 01:40

26% i rabatt nu på Logitech Ultrathin hos inWarehouse.
Värdekod: COMPLETEME

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=75137...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-03-28 09:55
Ursprungligen av keptang:

26% i rabatt nu på Logitech Ultrathin hos inWarehouse.
Värdekod: COMPLETEME

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=75137...

Dock inte billigast.

Ursprungligen av reboot81:

Dock inte billigast.

Stämmer, Dustin är 5-6kr billigare.

Bevaka tråden