Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur betalar man vägtullarna i Stockholm?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta låter säkert jättekonstigt men jag har aldrig betalt en vägtull i Stockholm. Hur gör man?

Får du inte ett inbetalningskort hemskickat ?

"Trängselskatt i Stockholm

Trängselskatt tas ut för svenskregistrerade fordon som körs in i och ut ur Stockholms innerstad måndag till fredag mellan 06.30 och 18.29.
Skatt tas inte ut helgdag, dag före helgdag eller under juli månad. Vissa fordon är undantagna från trängselskatt.
Under de tider som trängselskatt tas ut registreras fordonen automatiskt vid så kallade betalstationer. Varje passage in till eller ut från Stockholms innerstad kostar 10, 15 eller 20 kronor, beroende på tidpunkt. Det maximala beloppet per dag och fordon är 60 kronor.

Månadsvis betalning
Transportstyrelsen skickar ut en avi till dig som fordonsägare i slutet av varje månad. På avin är föregående kalendermånads passager samlade till ett skattebeslut. Det är först när skattebeslutet är taget som det är möjligt att betala.

Skatten ska finnas på Transportstyrelsens konto för trängselskatt senast den sista dagen i månaden efter aviseringsmånaden. Det går inte att betala vid betalstationen. Det är du som fordonsägare som ansvarar för att skatten blir betald även om du inte har fått någon avi. Om skatten inte betalas in i tid påförs en tilläggsavgift på 500 kronor."

Mer info:

Trängselskatt i Stockholm - Transportstyrelsen

Skrivet från Göteborg som får den här skiten 2013....

Det lär väl trilla ner ett kuvert inom kort då!

Hade för mig att man skulle gå till 7-Eleven och uppge sitt regnummer men det var väl någon gammal metod

Månadsvis betalning började gälla den 1 augusti 2008. Innan dess skulle man betala själv, vilket jag alltid glömde och fick avi hem med tilläggsavgift. Då var den dock inte 500 kr vill jag minnas.

Kan bekräfta att så är fallet, körde in dagtid för ett par månader sedan för att hämta ett gäng PowerMac G5or (åker normalt kommunalt men tar inte mer än en G5a på buss/T-bana) och nyligen fick jag en räkning på 20kr.

LCR

1
Bevaka tråden