Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macägare: Vilket bilmärke kör du?

Tråden skapades och har fått 111 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jeep fanns inte så jag skrev "annat". Skönt med en rejäl bil i det här vädret, ska man ut vill man ju vara säker på att komma fram!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-04 23:06

Ska vi titta lite på trenden då? Enligt excelbladet på Bil Swedens sida fanns det den 31/12-09 4 300 752 personbilar registrerade i Sverige

Vid 79 röstande i denna lilla undersökning är underlaget alldeles för litet för några säkra slutsatser men trenden för 99mac kan ju jämföras med procentsatserna för de 25 vanligaste bilmärkena i tabellen nedan.

Visst, SAAB är liksom Volkswagen lite överrepresenterade, Volvo lite under. Men den tydligaste trenden ger att 99mac:are är mer förtjusta i BMW, Citroën och Toyota än medelsvensson medan Mercedes och Opel inte alls faller oss på läppen.

Fortsätt rösta, din röst är just nu värd ca 1,3 procent! Själv röstar jag inte. Jag kör med busskort, ibland bakom ratten och oftast som passagerare.

Lexus men inte Mazda? Själv kör jag en sådan här

Kanske inte helt oväntat med tanke på avatarbilden;)

Varför finns inte Chevrolet, Pontiac, Chrysler, Dodge med ? Knappast udda märken i Sverige.

LCR

puttrar runt i en liten bensinsnål Renault Clio, grön-blå är den

Varför finns inte valet "Spårvagn M29" ?

Hela idén om att försöka dra några som helst slutsatser på korrelation mellan bilmärke och datorval haltar ju.

Kolla lika gärna om Macägare är mer vänsterhänta, har längre penis (det är sant) och färgen på nagellack.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-05 12:53
Ursprungligen av LCR:

Varför finns inte Chevrolet, Pontiac, Chrysler, Dodge med ? Knappast udda märken i Sverige.

Dodge och Pontiac ca 5 500 av vardera vilket motsvarar hela 0,12 % av Sveriges personbilar. Finns ca 3000 lastbilsreggade Dodge också. Älskar statistik!

Försökte bifoga en rensad version av Bil Swedens statistik här men det går ju inte att bifoga .xls-fil. Källan finns här, i excelbladet skrolla till fliken pbbeståndfabrikat eller rankstörstapbfabrikat.

@Goflorp, du slipper, ta en kaffe till

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-05 13:13
Ursprungligen av Goflorp:

Varför finns inte valet "Spårvagn M29" ?

Hela idén om att försöka dra några som helst slutsatser på korrelation mellan bilmärke och datorval haltar ju.

Kolla lika gärna om Macägare är mer vänsterhänta, har längre penis (det är sant) och färgen på nagellack.

Längre är ju inte nödvändigt bättre

  • Medlem
  • 2010-12-05 14:32
Ursprungligen av livi:

Längre är ju inte nödvändigt bättre

Börjar inte den här diskussionen tappa fokus något nu?!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-05 17:52
Ursprungligen av Korsriddaren:

Börjar inte den här diskussionen tappa fokus något nu?!

Nu förstår jag ingenting;)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-05 17:56

Det är bara några som är lite ledsna för att dom inte kan vara med i den här omröstningen

- Varför får inte jag också vara med och leka, om inte jag får vara med så får inte du leka heller.

Typ

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-05 18:32
Ursprungligen av Eva:

Det är bara några som är lite ledsna för att dom inte kan vara med i den här omröstningen

- Varför får inte jag också vara med och leka, om inte jag får vara med så får inte du leka heller.

Typ

Klockren kommentar där där Eva!

Lika roligt när de som inte har vill vara med i gänget med de som har.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-12-06 09:29

Har sedan 2 år en VW Passat R36. Självklart med media-interface för full kontroll av ipod/iphone och även bluetooth. Det enda jag saknar är möjlighet att streama via bt.

Just nu en VW Passat. Har en Polo i familjen också, sambon kör den mest. Heltyskt just nu alltså, och det blir nog en Passat nästa gång också. Genom åren har det även varit Opel, Ford, Peugeot, Nissan och Saab.

Kör en Audi A5 3,0 Q. Mycket trevlig bil som blev ännu trevligare efter ett besök hos BSR.
På sommaren luftar jag gärna min Porsche 911.

T-son

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Kör en Audi A5 3,0 Q. Mycket trevlig bil som blev ännu trevligare efter ett besök hos BSR.
På sommaren luftar jag gärna min Porsche 911.

T-son

Du ska alltid vara värst - oavsett om det är i luften eller på marken

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-20 03:05

Ford Fiesta på vintern. Mustang på sommaren.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-20 06:00

Har bytt märke, Hundai åker jag nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-20 11:16

Endast Mercedes

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-03-20 15:48

Nissan för hela slanten...frugan kör en Qashqai +2 och fr.o.m. fredag kör jag en Juke...

Bilar? det är liksom så...gubbigt...och så 1900-tal :-D.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-20 16:13
Ursprungligen av Zimmerman:

Bilar? det är liksom så...gubbigt...och så 1900-tal :-D.

Vad åker du då?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-03-20 16:23
Ursprungligen av Zimmerman:

Bilar? det är liksom så...gubbigt...och så 1900-tal :-D.

Finns en tråd för den diskussionen http://www.99.se/99lounge/285648-gubbigt-1900-tal.html#post1979977

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-03-20 19:03

Får väl snart byta min röst från Volvo till Mitsubishi
http://www.99.se/99lounge/246539-ja-e-sa-javla-glad-idag-17.html#post1978562

Tre Mercedesägare på 99mac så här långt. Och Steve Jobs såklart

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-03-21 14:33
Ursprungligen av Björnström:

Tre Mercedesägare på 99mac så här långt. Och Steve Jobs såklart

Nästan så att jag borde byta min Audi till en Mercedes då. Duger det till Steve så . . .
Finns dom i norrlandsversion/4-hjulsdrift?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-21 14:47
Ursprungligen av Eva:

Nästan så att jag borde byta min Audi till en Mercedes då. Duger det till Steve så . . .
Finns dom i norrlandsversion/4-hjulsdrift?

Skojar du, kommer jultomten på julafton, hallå.. regnar det under fruntimmersveckan

Självklart finns det norrlandsversioner av både bilar, tomtar och kvinnor

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-03-21 10:46

Provkörde en CLS350CDI förra onsdagen, nya modellen. Ptja, maffig diesel (är väl 600Nm eller mer i den) men den var lite seg tyckte jag nog. Sen är ju massagestolarna sköna, men det var _väldigt_ märklig kontrollpanel till dem och inte alls lika smidigt som i S/CL-klass. Sen tycker jag CLS är skitful, även om den blivit bättre. Störigt också att fönsterlinjen är så hög att man inte kan ha armbågen vid rutan när man kör, den hamnar liksom i hak-höjd, synnerligen obekvämt. Baksätet är totalt oanvändbart, det saknas minst 1dm takhöjd för att jag skulle trivas.

Sen har jag _väldigt_ svårt att komma överens med menysystemet i kombiinstrumentet och COMAND, jag tycker det är rörigt deluxe. Som en dålig koreansk video ungefär

Ursprungligen av bollman:

Sen tycker jag CLS är skitful, även om den blivit bättre.

Tacka vet jag Saab 9-3 från slutet av 90-talet

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-03-21 13:41
Ursprungligen av Björnström:

Tacka vet jag Saab 9-3 från slutet av 90-talet

Blah, blah, blah

Merca kan klart göra snygga bilar, men CLS är inte en av dem, i mina ögon. GLK är väl en annan "fuling", om vi bortser från de andra skolådorna A- och B-klass, eller Chrysler Voyager-kopian R-klass

Bevaka tråden