Reklamera Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte min Macbook på macoteket för cirka en månad sen och bara en vecka efter började den få massa konstiga problem. Lämnade då in den och fick tillbaks den precis som den var innan - bara formaterad. De sa att de inte hade hittat några fel.

Tog hem den - och självklart är felet kvar

Lämnade in den för 2a gången och denna gången förstod dom felet och bytte ut logikbordet. Det hjälpte dock inte utan problemet kvarstår.

Har läst runt lite och eftersom det nu gått två gånger ska jag kunna kräva en ny macbook. Är det bara gå tillbaks till macoteket och påvisa detta och så får man en ny direkt eller hur funkar det? Tar det tid?
Jag har ju papper från reparationen som stärker att det är fel på den, så måste dom verkligen kontrollera den igen?
Börjar bli lite trött på att jag vart utan den nästan hela den tid jag "ägt" den.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-01 15:56

Vad är det för fel på den?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Vad är det för fel på den?

//Rob

Utelämnade det eftersom jag tänkte att det inte är helt relevant, men det kan såklart vara intressant.

Den fryser iallafall efter i snitt en halvtimmes användande. När man sedan tvångsavslutar den så startar den inte upp utan en mappikon med ett frågetecken i blinkar i en evighet. Då är det rätt så kört och man måste vänta några timmar och man kan då ha turen att den funkar igen (i en halvtimme)

http://www.99.se/macbook-pro/282073-macbook-pro-har-underliga-saker-foer-sig-felen-aterkommer.html
Här är hela min tråd om hur felet började, dock så finns de flesta av de där symptomen inte kvar.

Generellt sett så är det tre gånger på service, för samma fel, som gäller. Dock skulle jag ta en diskussion med Macoteket och påpeka att du har tröttnat och att du vill ha en ny produkt.

Fungerar inte detta så kanske du ska ta kontakt med Apple på 0771 199 519 och berätta vad som har hänt och fråga vad de kan göra för att hjälpa dig. Det verkar ju som att väldigt många på forumet har haft bra erfarenheter av att gå den vägen.

• Medlem
  • International user
  • 2010-12-01 19:49

Verkar som HDn är på väg att ge upp borde gå snabbt att få det fixat. Men som Tobias redan skrev får du samma fel 3 ggr och den måste lagas så får du en ny.

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-01 21:06

du har väl apple care i 3 månader? ring till apple och gråt lite, säg att du inte köpt datorn för att besöka macotekets servicehörna, utan för att använda den, och att du vill ha en ny dator i ersättning. själv skulle jag tappa förtroendet för enheten om den gick sönder så ofta, så tidigt.

• Medlem
  • Skövde
  • 2010-12-01 22:58

Du har som konsument rätt att häva köpet om dom inte kan fixa felet på 2 försök. Eftersom din produkt är mindre än 6 månader från när den lämnades in första gången så är detta ett ursprungsfel. Detta är enligt konsumentköpslsgen, som inte ens Apple kan trolla bort. Så gå dit o hänvisa till konsumentköplagen bara, annars driver du vidare till Arn säger du, det brukar inte gillas V affärer.

Skit i Arn, man hotar stämma i tingsrätten direkt.
Sök lite på forumet, jag har nämnt hur man gör det flera ggr (så slipper jag ta det en gång till på en iphone)

Dessutom kan man kräva att de fixar felet men säljaren bestämmer hur;
Avhjälpande (rep), omleverans (en ny), nedsättning av pris (inte relevant) eller att man helt enkelt häver köpet (pengarna tillbaka).

1
Bevaka tråden