Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad släpps i Sverige inatt!

Tråden skapades och har fått 244 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 17:58
Ursprungligen av Ollebro:

mitt handbagage var redan fullt eftersom det packades fullt redan när jag åkte dit. då fick inte iPaden plats. tänkte heller inte lägga 350kr extra på att de kastar ombord en iPad som den är på planet då jag inte hade någon extra väska med mig så jag sket i det hela istället.

Om handbagaget var så knökfullt att du inte fick ned en liten iPad på någon m.m. Då har du verkligen packat ordentligt. Men så kan det ju vara ibland. Köpte inte min flygplatsen utan I apples butik så jag viste ju innan att den skulle ned I väskan. Annars kana man ju ta den i jackfickan eller I handen, men om även de är fulla med dricka, bananer och annat blir det kanske svårt. Men det är nog inte ryanair som är orsaken utan din tajta packning.

Ett annat alternativ är annars att skicka hem den. Kostar inte många kronor ink. försäkring.

Jag har hört lite viskningar om att det är något annat på gång också från Apple nu, utöver iPad. Något bra. Typ tillbehör. Men det är väldigt vagt...

Ursprungligen av Adrian B:

Jag har hört lite viskningar om att det är något annat på gång också från Apple nu, utöver iPad. Något bra. Typ tillbehör. Men det är väldigt vagt...

Men Adrian då! Nu vill vi veta mer. Har man sagt A(drian) får man säga B(drian) också.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Men Adrian då! Nu vill vi veta mer. Har man sagt A(drian) får man säga B(drian) också.

Du menar, har man sagt "A" får man säga "pple Tv"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-29 14:00

Apple har bekräftat lanseringen iallafall:

Ipad börjar säljas i svenska butiker | SvD

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-29 14:12
Ursprungligen av Patbos:

Apple har bekräftat lanseringen iallafall:

Ipad börjar säljas i svenska butiker | SvD

Det där är ju SvD, inte Apple. Även om dom säger sig ha fått informationen från Apple behöver det inte var sant.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2010-11-29 14:14
Ursprungligen av MatsOlov:

Det där är ju SvD, inte Apple. Även om dom säger sig ha fått informationen från Apple behöver det inte var sant.

Brukar kunna lite på morgontidningarna.... skulle vara lite mer tveksam om de vore en kvällstidning

Dock verkar väl det mesta tyda på en säljstart imorgon.

Ursprungligen av MatsOlov:

Det där är ju SvD, inte Apple. Även om dom säger sig ha fått informationen från Apple behöver det inte var sant.

Nej, för Apples pressansvarige i Sverige vet nog inget.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-11-29 14:21
Ursprungligen av Leftrustle:

Nej, för Apples pressansvarige i Sverige vet nog inget.

Hmm, det jag reagerade på var detta:

Ursprungligen av Patbos:

Apple har bekräftat lanseringen iallafall:

Men det är inte Apple som bekräftat. Det är SvD som påstår att Apples svenska presschef bekräftar det, och till Metro dessutom inte SvD. Lite för långt för att jag skall känna att det är på riktigt.

Ursprungligen av MatsOlov:

Det där är ju SvD, inte Apple. Även om dom säger sig ha fått informationen från Apple behöver det inte var sant.

Läs citeringen istället. F.ö rätt slirigt jobb att vara svensk presschef för Apple.
- Ja det stämmer

Caaatching 600 000 om året.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Men Adrian då! Nu vill vi veta mer. Har man sagt A(drian) får man säga B(drian) också.

Grejen är att jag inte vet så mycket mer, det är väldigt vagt. Bara att det verkar vara något mer/annat än iPad som en del ÅF ska börja sälja. Apple TV är en bra gissning antar jag, men jag har inte hört något sådant. Kanske är det ingen större grej. Imorgon lär vi veta mer.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2010-11-29 16:05
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har hört lite viskningar om att det är något annat på gång också från Apple nu, utöver iPad. Något bra. Typ tillbehör. Men det är väldigt vagt...

Du tror väl inte att det kan vara nya TV?

Ursprungligen av Ree_Tab:

Du tror väl inte att det kan vara nya TV?

Jo, jag skrev det senare, att det var en god gissning.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Du tror väl inte att det kan vara nya TV?

Det vore inte fel, rykterna har gått ett par veckor nu så... jag hoppas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 13:08

Den observante noterar att MM inte längre skriver ut varför de har nattöppet på sin hemsida...

/magnus

Ursprungligen av Vips:

Den observante noterar att MM inte längre skriver ut varför de har nattöppet på sin hemsida...

/magnus

Apple gick nog i taket

Jag har ingen som helst nytta av en iPad... så varför känns det ändå som att jag vill ha en?

Ursprungligen av danbrynefall:

Jag har ingen som helst nytta av en iPad... så varför känns det ändå som att jag vill ha en?

Jag känner likadant. Bra PR-jobb av Apple.

Ursprungligen av Scarecrow:

Jag känner likadant. Bra PR-jobb av Apple.

Är nog så det ligger till Samtidigt har jag alltid gillat less is more och paddan skulle nog vara enklare för en väldigt stor procent av vardagsbruket. Behöver dock min MBP för musikgöra och har dessutom en Mac Mini som mediacenter och en iPhone.

Hade jag inte pysslat med musik så hade nog en iPad varit en bra vardagsgrejj

Ursprungligen av danbrynefall:

Jag har ingen som helst nytta av en iPad... så varför känns det ändå som att jag vill ha en?

Jag har ingen som helst nytta av att ha en iPhone 4 OCH en HTC Desire OCH en Nokia N8. Men jag har dem. För att jag är en velig typ som inte kan bestämma mig och mår psykiskt dåligt när jag inte har det senaste. Givetvis har jag en iPad, men den har jag faktiskt nytta av. Sitter och bloggar och surfar på den om kvällarna, läser nyheter på lunchen, tittar på film i sängen, gör anteckningar i Evernote på jobbet osv osv.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-29 18:18
Ursprungligen av danbrynefall:

Jag har ingen som helst nytta av en iPad... så varför känns det ändå som att jag vill ha en?

Och jag som redan har en iPad får ändå lust att fara till Media Markt vid midnatt

Ursprungligen av danbrynefall:

Jag har ingen som helst nytta av en iPad... så varför känns det ändå som att jag vill ha en?

Det var väl lite samma här (förutom att språkfascisten i mig skulle vilja byta ut "nytta" mot "behov", ganska extremt att inte ha minsta lilla nytta av något), men jag slog ändå till för ett halvår sedan och det visade sig vara mitt bästa prylköp på väldigt många år. Det tar ett tag att inse det fulla värdet av en dator man alltid har med sig och aldrig blir förbannad på.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-29 18:29
Ursprungligen av Samuel K:

Det tar ett tag att inse det fulla värdet av en dator man alltid har med sig och aldrig blir förbannad på.

Jag har aldrig tänkt på det så, men du har så rätt. Inte en endaste gång har jag blivit förbannad på min iPad heller!

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2010-11-29 19:55
Ursprungligen av Eva:

Jag har aldrig tänkt på det så, men du har så rätt. Inte en endaste gång har jag blivit förbannad på min iPad heller!

Ligger något i det .. har inte heller tänkt på det på det sättet, men nu när ni säger det så.

Ursprungligen av Eva:

Jag har aldrig tänkt på det så, men du har så rätt. Inte en endaste gång har jag blivit förbannad på min iPad heller!

En annan sak jag inte tänkt på när det gäller iPad - kanske för att jag tog det för givet - var en sak som en vän till mig sa första gången hon fick testa den: "Den är alldeles tyst."

Nu är ju Apples bärbara rätt tysta på senare tid och nya MBA är definitivt tyst för det mesta. Med iPad är alltid helt tyst. En gång i tiden var en dator som var tyst en utopi.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-29 21:31
Ursprungligen av Adrian B:

En annan sak jag inte tänkt på när det gäller iPad - kanske för att jag tog det för givet - var en sak som en vän till mig sa första gången hon fick testa den: "Den är alldeles tyst."

Nu är ju Apples bärbara rätt tysta på senare tid och nya MBA är definitivt tyst för det mesta. Med iPad är alltid helt tyst. En gång i tiden var en dator som var tyst en utopi.

För att inte tala om hur o-het den är. Inga skållade lår. Inga laptopbrickor. Spelar ingen roll hur länge den är igång, varm blir den aldrig.

Ursprungligen av Eva:

För att inte tala om hur o-het den är. Inga skållade lår. Inga laptopbrickor. Spelar ingen roll hur länge den är igång, varm blir den aldrig.

Min blev faktiskt "het" i högra kanten härom dagen.. För mycket Plants vs Zombies kanske;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-29 15:02

Tror det nämnts tidigare i någon av alla iPad-trådar, men man brukar kunna multiplicera de amerikanska priserna med 10 för att få ett hum om var det hamnar i Sverige. Det är en omräkning som stämmer rätt bra på andra produkter i Applestore. Det skulle isf betyda 4995:- för wifi och 6295:- för 3G...

/magnus

Jag själv tänker vänta till version 2 av iPad. Använder Skype och FaceTime ganska ofta. Version 2 lär (fast helt säker kan man inte vara) ha frontkamera och stöd för FaceTime och annat intressant lull-lull!

Nu är allt om iPad borta från Mediamarkts hemsida. Det står bara "Nattöppet"

Bevaka tråden