Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples försäljning till stora företag ökar med mer än 200%

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IDC har släppt nya försäljningssiffror för datorförsäljningen runt om i världen och det ser rätt ljust ut för Apple

Marknadsandelarna ökar rejält på nästan alla fronter. I USA är totala marknadsandelen för tredje kvartalet nu uppe i 10,6% - en ökning på 24,1% sedan förra året. Om man tittar på företagsförsäljningen på världsbasis har Apple ökat med 66.3% - på stora företag är ökningen över 200%!

Jag har personligen följt ett svenskt storföretag som traditionellt endast kört PC-miljö som på senare tid börjat köpa in sina första Macar och nu erbjuder iPhones till anställda. En mindre revolution även om det börjar i liten skala.

Fortune hade nyheten

Länk till IDC:s rapport

Diskussion: Har du märkt att allt fler företag kör Mac?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-03-24 10:19
Ursprungligen av Björnström:

Jag har personligen följt ett svenskt storföretag som traditionellt endast kört PC-miljö som på senare tid börjat köpa in sina första Macar och nu erbjuder iPhones till anställda. En mindre revolution även om det börjar i liten skala.

Finns det några bra case man kan visa upp om man vill påverka ledning och IT-avdelning att åtminstone erbjuda de anställda möjligheten att välja Mac? Jag vill göra vad jag kan från min kant.

Det kommer att öka mera. Det handlar om generationskiften på IT-avdelningarna. Nya generationer IT-tekniker/strateger tar över och gammgubbarna som inte hänger med i svängarna går i pension.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-03-24 14:14

Hoppas Apple tar sitt förnuft till fånga och uttökar sin enterprise portfölj då när dom ser denna ökningen.

Vi gör en stor satsning på företag och skola tillsammans med Apple. Vi märker en tydlig ökning i intresse från våra kunder, vi har t.ex. en rad iPadseminarier nu som är otroligt välbesökta. Så ja, helt klart ett ökat intresse för Mac och iOS plattformen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-25 08:57

Jag hoppas på att Apple i och med Mac OS X Server 10.7 fokuserar på att se till att allt fungerar felfritt. De kommer bland annat kasta ut Samba, FTP och NFS. Ok säger jag men se då till att de tjänster som finns kvar fungerar 100%.
Fungera i Windows-nätverk till exempel. Gör som med Exchange, licensiera nödvändig kod från Microsoft så att vi får alla nödvändiga funktioner som bara fungerar 100% felfritt. Visst finns det IT-chefer som ogillar maccar men jag tror till största del det handlar om att Apple funkar-nästan-funkar-ibland-lösningar inte går hem på stora företag. Det har jag all förståelse för.

1
Bevaka tråden