Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.2 är nu lanserat!

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 13:39
Ursprungligen av Mutant:

Aha, ja då finns det ingen sådan ikon. WTF?

Jag håller med! WTF! Tycker att det är förbenat konstigt att man blev utvald att bara få lite av uppdateringen!

Ursprungligen av Mutant:

Aha, ja då finns det ingen sådan ikon. WTF?

Samma här, men det kanske beror på att jag inte har någon annan Air-playenhet? Jag förfogar över en MacBook Pro, en iPad och en iPhone 4. Kanske man behöver något att spela upp över innan ikonen visar sig?

Ursprungligen av pmarriott:

Samma här, men det kanske beror på att jag inte har någon annan Air-playenhet? Jag förfogar över en MacBook Pro, en iPad och en iPhone 4. Kanske man behöver något att spela upp över innan ikonen visar sig?

Stämmer!

Ursprungligen av pmarriott:

Samma här, men det kanske beror på att jag inte har någon annan Air-playenhet? Jag förfogar över en MacBook Pro, en iPad och en iPhone 4. Kanske man behöver något att spela upp över innan ikonen visar sig?

Skulle tro det.

Du behöver en iPhone 3GS eller nyare, iPad eller iPod touch 2G eller nyare, alla med iOS 4.2, för att strömma till en Apple TV 2G med iOS 4.2 eller Airport express.

Ursprungligen av pmarriott:

Samma här, men det kanske beror på att jag inte har någon annan Air-playenhet? Jag förfogar över en MacBook Pro, en iPad och en iPhone 4. Kanske man behöver något att spela upp över innan ikonen visar sig?

Ja, alltså man behöver ju ha en Airplay enhet på samma trådlösa nätverk för att ikonen ska synas.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja, alltså man behöver ju ha en Airplay enhet på samma trådlösa nätverk för att ikonen ska synas.

Det har jag (tre st AirPort Express). Men ingen ikon.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 15:09
Ursprungligen av Mutant:

Det har jag (tre st AirPort Express). Men ingen ikon.

Har du AirTunes aktiverat på dina AE?

Ursprungligen av carlsvanholm3:

Hallå!

Ingen har skrivit om det viktigaste, fungerar Spotify med Airplay i IOS 4.2

Jajamen.

Ursprungligen av zinned:

Har du AirTunes aktiverat på dina AE?

Ja, jag har strömmat musik till dem i åratal, men jag körde igenom AirPort-verktygs-assistenten en gång bara för att - och nu dök ikonen plötsligt upp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-23 15:56
Ursprungligen av Mutant:

Det har jag (tre st AirPort Express). Men ingen ikon.

Det är bara för att apple släppte nya airports igår som har en annan programvara. Tyvärr går inte dom gamla att uppdateras även fast det inte gör någon skillnad.

Apple vill att du köper nya helt enkelt.

*ironi*

Ursprungligen av atomlab:

Det är bara för att apple släppte nya airports igår som har en annan programvara. Tyvärr går inte dom gamla att uppdateras även fast det inte gör någon skillnad.

Apple vill att du köper nya helt enkelt.

*ironi*

VAH!? Så airplay funkar inte på min 6 månader gamla airport express?

Ursprungligen av wilhelmsson:

VAH!? Så airplay funkar inte på min 6 månader gamla airport express?

Observerade du att atomlab vad ironisk?

Ironi är alltid svårt över internet.

Ursprungligen av pmarriott:

Samma här, men det kanske beror på att jag inte har någon annan Air-playenhet? Jag förfogar över en MacBook Pro, en iPad och en iPhone 4. Kanske man behöver något att spela upp över innan ikonen visar sig?

Man måste ha en AppleTV eller AirPort Express för att ikonen ska visas. Jag testade precis att ansluta till ett annat trådlöst nätverk och då försvann min ikon (jag har en AirPort Express).

edit: oops, missade en sida med inlägg :">

Så här ser det ut:

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Så här ser det ut:

Måste man ha senaste modellen av AirPort Express?

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-11-23 12:56
Ursprungligen av Mutant:

Måste man ha senaste modellen av AirPort Express?

Svar nej. Min är 5-6år gammal

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-11-23 12:51

"Find my iphone" funkar inte längre...och inte heller inloggningen till Mobile.me från telefonen, som skriker om felaktigt password...från datorn är det inga problem??

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-11-23 13:23
Ursprungligen av ThomasC:

"Find my iphone" funkar inte längre...och inte heller inloggningen till Mobile.me från telefonen, som skriker om felaktigt password...från datorn är det inga problem??

Avhjälpt genom att avaktivera mitt gamla tidigare fungerande konto xxxxx@me.com, som efter en stunds tragglande upplyste om att FindMyIphone inte funkade gratis på 3Gs....men jag har ett betalt MobileMe-konto??? Lade upp ett nytt med namnet MobileMe...och då rättade det till sig.

Kändes lite windowish....

Ursprungligen av ThomasC:

"Find my iphone" funkar inte längre...och inte heller inloggningen till Mobile.me från telefonen, som skriker om felaktigt password...från datorn är det inga problem??

Jag hade också lite problem i morse men det räckte att slå av/på under settings på telefonen och paddan. Notera även att det är ny version av Hitta min iPhone-appen på App store, alla måste uppdatera enligt Apple.

Innan ni uppdaterar, se till att ni har ordentligt med ledigt utrymme på Macens hårddisk, annars riskerar ni hamna i en situation där backupen inte får plats, allt fryser och sen när ni fixat mer utrymme så är det problem med filer när ni ska synka igen. Trots att jag har återställt iPaden till grundinställningarna klagar den på att när jag ska synka bildalbumen jag hade inlagda tidigare så saknas det en fil. På iPhone 4 funkar dessutom exakt samma bilder och album utan problem alls.
Det funkar att synka andra album och händelser som INTE har bilder som är med i de album jag tidigare hade på iPaden.

Om det blev en korrupt fil borde väl åtminstone en återställning reda ut problemet? Varför funkar det på iPhone och inte på iPaden, det är ju samma filer jag synkar i Itunes...

Fick också meddelande om att mitt lösenord till mobileme var fel, skrev om det och fick okej.

Hallå!

Ingen har skrivit om det viktigaste, fungerar Spotify med Airplay i IOS 4.2

Gott, då är det inte längre något ?, Ipad, iphone, airportexpress och snygga högtalare.

När kommer nya Ipaden, i vår?

haha snabbt tänkande och skrivande, för fort antar jag! *pust*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 16:27

Ooops! Jag inser nu att jag troligtvis är lite smått efterbliven och kommer att testa en "liten" sak när jag kommer hem..!
...(pinsamt)...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 16:47
Ursprungligen av Mutant:

Ja, jag har strömmat musik till dem i åratal, men jag körde igenom AirPort-verktygs-assistenten en gång bara för att - och nu dök ikonen plötsligt upp!

Kanon

Ursprungligen av barvid:

Ooops! Jag inser nu att jag troligtvis är lite smått efterbliven och kommer att testa en "liten" sak när jag kommer hem..!
...(pinsamt)...

Påmind om Airtunes?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-23 18:36
Ursprungligen av zinned:

Kanon

Påmind om Airtunes?

njae.. påmind om att dra igång WiFi:n på luren.. .. hade lite bråttom i all hets..

Nu måste jag säga att när jag väl "fått det att funka" så är det mycket trevlig funktion!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-23 19:46
Ursprungligen av barvid:

njae.. påmind om att dra igång WiFi:n på luren.. .. hade lite bråttom i all hets..

Nu måste jag säga att när jag väl "fått det att funka" så är det mycket trevlig funktion!

Haha, lätt hänt att missa

Ikonen kommer och går, att stå och hänga en halvmeter från en AirPort Express i några minuter verkar telefonen föga imponerad av... vore smartare om knappen alltid fanns där och att den sökte när man tryckte på den...

detta med airplay verkar vara lite halvtrixigt i vissa fall. Testade på jobbet mot en airport express. Airplay fungerade finfint på min iPad med 4.2 men inte på min iPhone 4 med senaste 4.2.1 imorgon hoppas jag på en lika händelselös dag på jobbet så jag har möjlighet att jobba fram en lösning på det hela... Någon annan som haft samma typ av problem och fixat det?

iPhonen är ansluten till airport expressen men det dyker ändå inte upp någon rolig airplay-knapp i iPod-delen när jag spelar musik.

Ursprungligen av sirsnurre:

iPhonen är ansluten till airport expressen men det dyker ändå inte upp någon rolig airplay-knapp i iPod-delen när jag spelar musik.

Jag gick in med AirPort-verktyget och tilldelade nya DHCP-adresser på var och en av mina två AirPort Express och sedan funkade AirPlay utan bekymmer på båda mina AirPort Express.

Bevaka tråden