Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.2 är nu lanserat!

Tråden skapades och har fått 301 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Amerikanska Macworld säger att Apple kommer att släppa iOS 4.2 ikväll 19.00 svensk tid:

On Monday, Apple will release iOS 4.2, a free software update that brings the features of iOS 4—including multitasking, fast app switching, and a unified mail inbox—to the iPad for the first time. Apple says the update, which also adds the new AirPrint and AirPlay features to all compatible devices, will be available at approximately 10 a.m. Pacific Time.

Läs mer: Apple to release iOS 4.2 at 10 a.m. PT | Tablets | iOS Central | Macworld

Senast redigerat 2010-11-22 15:10

Den finns inte i iTunes
Både min iPhone 4 eller iPad säger att jag den senaste versionen...

Ursprungligen av peterwatz:

Den finns inte i iTunes
Både min iPhone 4 eller iPad säger att jag den senaste versionen...

Det kan bero på "Apple to release iOS 4.2 at 10 a.m. PT".
Vilket bör vara kl 7:00 imorgon bitti i Sverige.

Ursprungligen av keptang:

Vilket bör vara kl 7:00 imorgon bitti i Sverige.

Nej, kl 19 ikväll.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, kl 19 ikväll.

Såklart, jag tänkte på PM.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-22 14:59

10 am pt = 19 se?

Ursprungligen av frazze:

10 am pt = 19 se?

Ja. Kl 19. Idag.

Lade till tidsangivelse i ursprungliga inlägget så vi slipper missuppfattningar

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2010-11-22 15:13

Ey vänta lite nu här, i dendär filmen som är i länken i andra inlägget i denna tråden, när han demonstrerar airplay så verkar det som om han bara kan välja att spela upp ljudet i 1 enhet åt gången? Eller är det för att han bara har iPhone och ATV så man inte kan köra iPhone ljud ut samtidigt som till airplayenheterna vilket alltså fortfarande betyder att man kan strömma ljudet till flera enheter samtidigt men aldrig samtidigt som med iPhonen?

För just nu kan jag ju strömma från iTunes till hur många enheter samtidigt jag vill i princip så dom har väl inte satt in någon begränsning i iPhone så den bara kan skicka ljudet till 1 airplayenhet åt gången?

Ursprungligen av x-per:

För just nu kan jag ju strömma från iTunes till hur många enheter samtidigt jag vill i princip så dom har väl inte satt in någon begränsning i iPhone så den bara kan skicka ljudet till 1 airplayenhet åt gången?

Det verkar så tyvärr, jag lyckas bara strömma till en enhet åt gången. Jag blev väldigt besviken på detta.

Så efter ikväll så kommer det inte gå att göra en återställning och få iOS 4.1 i sin iPad/iPod Touch/iPhone länge?

Man MÅSTE gå till iOS 4.2 eller aldrig mer göra en återställning ???

LCR

Ursprungligen av LCR:

Så efter ikväll så kommer det inte gå att göra en återställning och få iOS 4.1 i sin iPad/iPod Touch/iPhone länge?

Man MÅSTE gå till iOS 4.2 eller aldrig mer göra en återställning ???

LCR

Om du inte har jailbreakat enheten så har du rätt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-22 15:22

Find My iPhone är numera gratis. Det gillar jag. En mycket bra funktion som alla borde aktivera.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-11-22 15:39
Ursprungligen av acke:

Find My iPhone är numera gratis. Det gillar jag. En mycket bra funktion som alla borde aktivera.

Tydligen bara om man har en iPhone 4? Eller?

Ursprungligen av gunek:

Tydligen bara om man har en iPhone 4? Eller?

Ja, där verkar vara begränsningar.

"Create a free Find My iPhone account on any iPhone 4, iPad, or iPod touch (4th generation) running iOS 4.2"

Apple - iPhone - How to set up Find My iPhone

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, där verkar vara begränsningar.

"Create a free Find My iPhone account on any iPhone 4, iPad, or iPod touch (4th generation) running iOS 4.2"

Apple - iPhone - How to set up Find My iPhone

Den begränsningen har de säkert lagt in bara för att kunna sälja fler iPhone 4. Tidigare modeller klarar ju av funktionen lika bra som iPhone 4.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2010-11-22 20:58
Ursprungligen av Scarecrow:

Den begränsningen har de säkert lagt in bara för att kunna sälja fler iPhone 4. Tidigare modeller klarar ju av funktionen lika bra som iPhone 4.

Ja, samma som att de uteslöt 3G + 3GS från de nya sms-signalerna.
Knappast hårdvaran som inte var med där...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 15:23

Ute eller inte?

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Ute eller inte?

Uppenbarligen inte. iTunes säger att mitt 4.1 fortfarande är den senaste versionen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-22 15:50
Ursprungligen av Yes:

Ute eller inte?

Yes!!

Snygg ikon. Gjort den själv?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 15:51
Ursprungligen av frazze:

Snygg ikon. Gjort den själv?

Nope!
Kan tyvärr inget sådant....

Yes!!

Ursprungligen av frazze:

Snygg ikon. Gjort den själv?

Om du menar 4.2-ikonen så finns den t.ex på den här sidan hos Apple:
Apple - iPhone - iOS 4 is the world

Känner någon till de om de släpper jailbreak idag också? Det är ju en grupp som har inväntat att släppa det tills att Apple har kastat upp iOS 4.2.

Mycket goda nyheter, jag är verkligen exalterad. Kan knappt bärga mig!

Riktigt spännande med två nya typsnitt i Anteckningar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 15:56

Shit Pommes vad klockan plötsligt saktade av

Yes!!

världens just nu tråkigaste ruta :

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-22 16:04

Världens just nu mest efterlängtade

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-22 16:14

Tänk vad alla är alerta nu Visst är det roligt! Jag hoppas på att AirPrint kommer att fungera till min OKI-skrivare med den nya uppdateringen.

Bevaka tråden