Felande iMac, tre dagar kvar på AppleCare

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Makens dator upplever ghosting/burn in på vänstra sidan av skärmen, precis som min gjorde för 1,5 år sen. Ringde AppleCare om det och insåg att min APP går ut om tre dagar. Killen på telefonen verkade osäker på om jag ska få det fixat på AppleCare, men det har ju uppstått och är rapporterat under tiden jag har coverage. Borde det spela roll när verkstaden har tid att kolla på den?

Våra serienummer var precis efter varandra, med bara en bokstavs skillnad och såhär såg det ut på min:

http://albylien.net/holodeck/IMG_6235.jpg

Min fick displayen utbytt.

Klart du ska få den reparerad/utbytt eftersom du har/hade garanti kvar när du felanmält.

Jag skulle stå på mig ifall de är tjuriga tills de gav med sig. Du har ju, som keptang skrev, garanti kvar när du felanmälde. Hur långsamt de jobbar ska ju inte påverka din garanti som kund.

Jo, jag hoppas det, det är jävligt irriterande. Såhär ser det ut nu:

http://albylien.net/holodeck/kentsburk/webbfiler/IMG_0326.JPG.800.jpg

(orkar inte rotera just nu, men you get the point)

Skall skicka in den till LAN Master nu, så får man se.

Ärendet är ju påbörjat när det anmäls.

Fick du ett ärendenummer av Apple? Gissar att det är viktigt. Annars kommer du hamna i grymma diskussioner om att det är felanmält innan tiden gick ut - men att du inte kan styrka det....

Detta ärendenummer skall du också se till att serviceverkstaden får reda på.

Ursprungligen av Goflorp:

Ärendet är ju påbörjat när det anmäls.

Fick du ett ärendenummer av Apple? Gissar att det är viktigt. Annars kommer du hamna i grymma diskussioner om att det är felanmält innan tiden gick ut - men att du inte kan styrka det....

Detta ärendenummer skall du också se till att serviceverkstaden får reda på.

Jo, jag fick ett ärendenummer, samt har screenshot på att beställningen av reparationen gjordes två dagar innan AppleCaren gick ut.

• Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 21:03

Precis, reklamation ska ske inom garantitiden. När reparationen kan ske är oväsentligt i det hänseendet.

Går de inte med på en reparation/utbyte brukar det fungera att låta skärmen visa en helt vit bild några timmar. "Image persistence" kallas det visst på utrikiska.

• Medlem
  • Solna
  • 2010-11-25 22:22

Det där ska inte vara några problem. Har fått en gammal iMac reparerad efter Apple Care gått ut. Se bara till att ärendet är registrerat hos Apple innan den gick ut som föregående talare påpekade.

Tack så mycket för era svar. Jag är väl bara lite uppskrämd av den där första killen som verkade tveksam eftersom AppleCaren gick ut så snart. Men samtidigt, en "försäkring" borde ju gälla oavsett när huset brinner ner, så länge det är försäkrat.

Nu väntar jag bara på att teknikern skall få beställa delar, vilket han inte får eftersom datorn inte längre täcks av AppleCare.

Ursprungligen av Corpset:

Nu väntar jag bara på att teknikern skall få beställa delar, vilket han inte får eftersom datorn inte längre täcks av AppleCare.

Eftersom den rasade så nära gränsen kommer du säkert få gå i svaromål flera ggr om.
Se till at tha alla papper, med ärendenummer etc i ordning.

1
Bevaka tråden