Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app kan skicka men inte hämta mail - IMAP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Innan jag försöker göra något drastiskt som att om-installera Mail.app vill jag kolla med er - vad kan det vara för fel på mitt mail-program när det helt plötsligt vägrar hämta mail till mina inboxar från gmail? Jag kör på IMAP, och det har inte varit några problem tills det här helt plötsligt dök upp.

Det går att skicka mail, men just att hämta slutade funka i måndags... Jag har inte gjort nåt annat med systemet, inga uppdateringar eller liknande...

Mycket tacksam för hjälp!!!

/nils

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-18 17:16

Vet inte vad ditt fel kan vara men du löser inget genom att försöka ominstallera Mail.app. Programmet finns inte att ladda ned och det är ytterst sälla program går sönder.

Jag skulle kolla att du har rätt portar inlagda. Ibland hoppar portinställningarna ur.

Prova att ta bort kontot och lägga till det igen i Mail. Eftersom du kör IMAP så finns ju allt i "molnet", inget går förlorat med andra ord.

Tack för tipsen! Portarna verkar ligga rätt, så nu testar jag att ta bort kontot och lägga till igen. Håller tummarna...

1
Bevaka tråden