Jag ska berätta från grunden:

Baksida försvunnit i min fotobok
Jag tänkte ge bort en fotobok i julklapp. Jag har lagt till alla foton, skrivit alla texter och lagt till några extrasidor. När jag lade till extrasidor märkte jag att de hamnade på fel sida och fick radera och göra om. När jag (trodde att jag) var färdig visade det sig att baksidan och omslagsfliken har försvunnit. Dessvärre kan jag inte lägga till dessa heller. Och jag vetifan hur jag ska göra. Har provat att duplicera albumet, byta tema men inga framgångar. Bifogad bild 1 visar hur albumet ser ut nu och bifogade bilder 2 och 3 visar hur det ska se ut om man har baksida och omslagsflik.

I övrigt är jag ganska besviken på bokfunktionen. Den är skitbra layoutmässigt, men dels tungrodd (på en 15" MBP i7 med 8GB ram...) och dessutom ... konstig! Jag kan till exmpel bara skapa sidor ibland. Det känns rätt skakigt.

Nätverksförfrågan
Varje gång jag startar iPhoto får jag en förfrågan om att tillåta nätverksanslutningar. Se understa bilden.

Frågeställning
Kan jag göra något vettigt åt det här eller ska jag bara sitta ner och vänta på uppdatering?