Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PGP Whole Disk Encryption och OSX 10.6.5 uppdatering skapar problem!! Uppdatera ej!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-12 01:57

När jag idag uppdaterade OS X till 10.6.5 så bootade den ej mer...

Om ni kör PGP WDE så avvakta med 10.6.5.

För att lösa problemet så följde jag guiden nedan. (Kräver start CD)

https://supportimg.pgp.com/guides/Tech_Note_PGP_WDE_Recovering_Data_Mac_OS_X.pdf

Sälfisken

Jag vill inte låta dryg men det säger ju nästan sig själv att man bör Avinstallera ngt sånt innan man uppdaterar.

I bästa fall funkar det sedan att installera det igen.

Gott att du lyckades rädda data och slapp sitta där med en tegelsten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-12 18:09

Samtidigt kan jag tycka när man köper en professionell säkerhetsprodukt av PGP / Symantec och betalar ett par tusen per år för licensen/support så borde de kunna ge kunden lite bättre service. Kanske meddela om problemet...och testa sina programvaror. USELT!

Ursprungligen av selfish:

Samtidigt kan jag tycka när man köper en professionell säkerhetsprodukt av PGP / Symantec och betalar ett par tusen per år för licensen/support så borde de kunna ge kunden lite bättre service. Kanske meddela om problemet...och testa sina programvaror. USELT!

Där har du en poäng ....

Känns lite som att de lever på Phil Zimmermans gamla grejer och mest bara är nöjda med att hysta in pengarna

Enligt hemsida ska det funka på 10.6.x så jag måste hålla med selfish att det är rätt dåligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-26 14:50

Nu är det samma visa med OS X 10.6.8 och PGP Whole Disk Encryption.

Ni måste uppdatera PGP först! Annars bootar den inte mer

Läs mer

Mac Users, Upgrading to OS X 10.6.8? You Want to Read This First... | Symantec Connect Community

1
Bevaka tråden