Spåra stulen Mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill minnas att Apple förr i tiden kunde föra in i sina system att ett visst serienummer tillhörden en stulen dator, så att det uppmärksammades när den ev. kom in på reperation eller dylikt i framtiden. När man ringer så påstår dom att det inte sker längre, men är det bara något Teir 1 supporten säger?

Btw om någon här ser en bra deal på en MacBook Pro (2.2 ghz), två iMacs och en Mac Pro (6gb ram, från höst 2007) så hojta gärna till!

Ursprungligen av jonaseriksson:

Varför flyttades detta till "köpa mac"?...

Dels för att liknande trådar har lagts här tidigare.

Och dels för att om du vill ha hjälp att hålla utkik efter misstänkta annonser så är väl det här forumet en ganska bra plats för att få eventuella spekulanter att få upp ögonen. Det är ju ett köptips på något sätt, även om det kanske snarare är ett "anti-köptips".

/Mod

Senast redigerat 2010-11-10 12:39

Du lämnar väldigt lite information - framför allt om iMacarna där du inte berättar några detaljer alls...

Det är lättare att hålla utkik om man vet vad man ska hålla utkik efter.

För framtida behov så installera Undercover från www.orbicule.com på dina datorer och sätt ett Firmware-lösenord så ingen kan starta datorn från en annan hårddisk.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

För framtida behov så installera Undercover från www.orbicule.com på dina datorer och sätt ett Firmware-lösenord så ingen kan starta datorn från en annan hårddisk.

+1 Jag hade en kund för någon månad sedan som fick tillbaka sin dator av polisen tack vare den appen. Den tog bilder på tjuven, mailade till min kund och skickade även koordinater om var tjuven befann sig. Polisen knackade på, tog datorn och satte dit tjuven. Asbra.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-10 18:12
Ursprungligen av henkebarn:

+1 Jag hade en kund för någon månad sedan som fick tillbaka sin dator av polisen tack vare den appen. Den tog bilder på tjuven, mailade till min kund och skickade även koordinater om var tjuven befann sig. Polisen knackade på, tog datorn och satte dit tjuven. Asbra.

Vilken solskenshistoria

Ska installera programmet bums på min nya Macbook Air när den anländer.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-11-10 18:26

Dropbox + Keyloggermjukvara borde kunna ge en värdefulla tips om någon stulit ens dator. Hjälper dock in TS då den redan är stulen.

1
Bevaka tråden