Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Annonser visas för Veteraner

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag åkte ClickToFlash in på min G5, som tidigare varit utan. Det var inte bara för att hålla nere CPU-lasten lite (vilket var ett större problem på MacBooken) utan för att 99mac blivit komplett oanvändbar på G5 på grund av någon av reklam-Flasharna. Jag menar helt gräsligt! Varenda klick fick datorn att stanna helt tills Safari frågar om den skall stoppa scriptet.

Det är väl inte så alldeles helperfekt när en websida inte alls är körbar? Även om 1.6 GHZ inte är snabbt idag så är det verkligen inte tillräckligt långsamt för att inte kunna köra ett webforum!

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Idag åkte ClickToFlash in på min G5, som tidigare varit utan. Det var inte bara för att hålla nere CPU-lasten lite (vilket var ett större problem på MacBooken) utan för att 99mac blivit komplett oanvändbar på G5 på grund av någon av reklam-Flasharna. Jag menar helt gräsligt! Varenda klick fick datorn att stanna helt tills Safari frågar om den skall stoppa scriptet.

Men du är ju veteran, du borde inte se några annonser, eller åtminstone ett reducerat antal, så vitt jag vet.

Ursprungligen av Adrian B:

Men du är ju veteran, du borde inte se några annonser, eller åtminstone ett reducerat antal, så vitt jag vet.

Det har i så fall varit något fel väldigt länge.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-08 08:28
Ursprungligen av Adrian B:

Men du är ju veteran, du borde inte se några annonser, eller åtminstone ett reducerat antal, så vitt jag vet.

Gäller det inte bara Supporters?

Ursprungligen av kenjon:

Gäller det inte bara Supporters?

Supporters ser inga annonser alls, Veteraner skall se ett mindre antal annonser.

Hmm, får titta på det imorgon i så fall.

Min tanke är att Supporters inte ska se några annonser alls - Veteraner ska se den stora Panorama XL annonsen överst på sidan.

Om så inte är fallet kan jag försöka fixa till det. Det är en del programmering för att få det att fungera och det är lätt att man missar någon tagg.

Ursprungligen av Björnström:

Min tanke är att Supporters inte ska se några annonser alls - Veteraner ska se den stora Panorama XL annonsen överst på sidan.

Om så inte är fallet kan jag försöka fixa till det. Det är en del programmering för att få det att fungera och det är lätt att man missar någon tagg.

Jodå, i så fall funkar allt som det ska, i alla fall för mig.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-06-27 14:52

Har fått upp annonser i forumet, men hittar inte var man stänger av dem. Högst irriterande på mindre skärmar som iPhone/iPad. Vart ställer man om detta?

Ursprungligen av reboot81:

Har fått upp annonser i forumet, men hittar inte var man stänger av dem. Högst irriterande på mindre skärmar som iPhone/iPad. Vart ställer man om detta?

Alla ser annonserna numera. Vill du stänga av dem så får du använda någon form av annonsblockerare i din webbläsare.

Den nya ledningen har skrivit om detta någonstans, men jag hittar det inte nu.

Kanske är det någonstans i den här tråden:
http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/295368-artikel-lange-leve-99mac.html

Ursprungligen av reboot81:

Har fått upp annonser i forumet, men hittar inte var man stänger av dem. Högst irriterande på mindre skärmar som iPhone/iPad. Vart ställer man om detta?

Ursprungligen av Baron:

Tror inte att det ska gå längre.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Alla ser annonserna numera. Vill du stänga av dem så får du använda någon form av annonsblockerare i din webbläsare.

Den nya ledningen har skrivit om detta någonstans, men jag hittar det inte nu.

Kanske är det någonstans i den här tråden:
http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/295368-artikel-lange-leve-99mac.html

Det stämmer det finns en del information om ändringen i det här inlägget:
http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/295368-artikel-lange-leve-99mac-6.html#post2075788

I samband med alla ändringar som är planerade framöver så kommer vi naturligtvis se till att detta inte är något problem om man surfar på en telefon eller tablet, som kanske inte har plugins för annonsblockering.

  • Medlem
  • 2012-06-27 14:58

Tror inte att det ska gå längre.

  • Medlem
  • 2012-07-02 16:20

Lustigt att ni som driver forumet verkar för att folk ska kunna blocka annonserna...

Ursprungligen av Baron:

Lustigt att ni som driver forumet verkar för att folk ska kunna blocka annonserna...

Förbud leder ingenvart. Det är bättre att föra en dialog och försöka se till att annonserna faktiskt har ett värde för sitens besökare. På så sätt tjänar alla på det.

  • Medlem
  • 2012-07-02 16:46

Hedervärd inställning!
Jag tycker inte heller att förbud är bra, men jag hade nog lämnat det åt läsaren att försöka filtrera bort annonserna på egen hand. Om de (annonserna) inte förstör siten, förstås.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-02 18:46

Vad jag har emot är att se bilden för hundrade gången. Har jag inte klickat på bannern efter att ha sett den 100ggr så kommer jag inte att göra det senare heller.
De som stör sig på annonser är oxå de som tar sig tiden att ta bort dem, men på mobila enheter går det inte. (inte med Safari)
Och det är där skon klämmer för mig.
Hade varje annons begränsat sig till 10 visningar, eller visning var 5:e sida hade det vart mer ok tycker jag. Nu matas jag med en statisk annons, lite ohyfsat att fråga gång på gång efter min uppmärksamhet.

/En som aldrig klickar på en banner

1
Bevaka tråden