Köpa stora volymer av iPad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-11-07 23:56

Kan någon tipsa om bästa sätt att köpa ett stort antal iPads. Apple Sverige säger blankt nej. Om man vill köpa 100 st i UK, kan man då beställa via dem, och ta hit dem? Eller något annat EU-land. Det är ju faktiskt fri rörlighet av varor och tjänster i EU.
Man måste kanske övertyga dem att det inte är i syfte att sälja vidare, utan använda dem i ett specifikt syfte. Det kan jag göra.
Det är väldigt sparsmakat med info om detta.

/zeyni

Att Apple Sverige säger blankt nej, beror kanske på att de inte säljer iPad ännu...

Hade du verkligen förväntat dig att Apple Sverige skulle börja göra en egen inofficiell parallellimport?

Att göra en större beställning kommer nog inte att vara ett problem när den väl är släppt i Sverige.

Tills vidare får du nog försöka kontakta olika återförsäljare i något EU-land, som UK eller Tyskland.

• Medlem
  • 2010-11-08 22:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att Apple Sverige säger blankt nej, beror kanske på att de inte säljer iPad ännu...

Hade du verkligen förväntat dig att Apple Sverige skulle börja göra en egen inofficiell parallellimport?

Att göra en större beställning kommer nog inte att vara ett problem när den väl är släppt i Sverige.

Tills vidare får du nog försöka kontakta olika återförsäljare i något EU-land, som UK eller Tyskland.

Jag tror lite att det beror på vilka kontakter du har. Pratade med en av de stora app-utvecklarna här i Sverige att de kunde hjälpa till med att få till ett bra pris t.o.m. vid stora beställningar.

Annars har jag också funderat på att köra via UK. Få se.

• Medlem
  • 2010-11-14 20:43
Ursprungligen av zeyni:

Jag tror lite att det beror på vilka kontakter du har. Pratade med en av de stora app-utvecklarna här i Sverige att de kunde hjälpa till med att få till ett bra pris t.o.m. vid stora beställningar.

Annars har jag också funderat på att köra via UK. Få se.

Tänkte bara meddela att jag fick svar från en högt uppsatt på Apple Operations Europe.
4% på ipod touch, och 2% på iPad's får jag. De finns i lager, så jag kan beställa om jag vill.
Kul att få ett positivt svar iaf, även om det inte var någon rabatt att tala om.

/Z

• Oregistrerad
  • 2010-11-08 09:53

Du råkar inte ha ett kontor i något annat EU-land? En av mina kunder köpte ett större antal telefoner via deras kontor i england (hos engelska apple-store)

Ett långskott är ju att ringa apple uk och säga som det är, att du vill köpa 100 st för att skicka till sverige, dom kanske kan se genom fingrarna då.

annars tror jag som jesper, vänd dig till återförsäljare. Mediamarkt kanske säljer i tyskland exempelvis Media Markt. Computer. Apple iPad. Nur in ausgewhlten Media Mrkten.

1
Bevaka tråden