Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (2010-11-04)

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2010-11-04 13:32

Kan jag hoppas på en uppdatering av MBP 13"

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2010-11-04 13:34

Amerikanska Applestore verkar tuffa på men svenska ligger nere - där rök nog min förhoppning gällande MBP 13"

Hela Europa är väl nere, men inte resten av världen. Än så länge.

Olåst iPhone i fler länder, kanske?

Det kom väl i Tyskland nyligen?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2010-11-04 14:09

Stämmer bra Adrian. MBP 13" *chanting*

Men visst är MBP 15 ganska osannolikt? Jag tänker mig att om godsaker som LP och Sandy Bridge är runt hörnen så kanske Apple väntar i det och lanserar i jan-feb, eller? (Iofs är det alls säkert om LP eller Sandy Bridge är klart för produktion då, allt är ju rykten.)

Dessutom, som MacRumors skriver i Buyer's Guide:

* The 15-inch and 17-inch MacBook Pro received a new build-to-order option for a 2.8 GHz Intel Core i7 processor on October 20th, 2010. The new option does not constitute a full update to the MacBook Pro line, but does suggest that a more substantial update to the full MacBook Pro lineup is not imminent.

iPad i fler europeiska länder vore iofs något. Men jag har inte sett några akuta rykten om det.

Jag tror/hoppas på iPad och AppleTV. iOS 4.2 gör att det börjar bli dags för bägge, iom stödet för svenskt tangentbord, och att AppleTV går att använda mer eller mindre vettigt iom 4.2 oavsett om det finns material att köpa eller inte.

Fler prissänkningar!

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2010-11-04 14:18
Ursprungligen av M. Sundbom:

Fler prissänkningar!

Eller så höjer dom priset på Mac Mini igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 14:34

Jag tror att det är iPad som kommer!

iOS 4.2 väntar ju runt hörnet med svenskt tangentbord och rättstavning. Skall Apple få igång försäljningen inför jul krävs det nog att iPad släpps nu. Vad gäller priset, vågar man hoppas på 4.495 kronor för den billigaste med tanke på dollarkursen eller är 4.995 kronor mer troligt? Minin kostar ju 6.995 kronor i Sverige och 699 dollar i USA samtidigt som den billigase Air:en kostr 9.495 kronor här och 999 dollar i USA

Nu har den varit nere rätt länge...

Ursprungligen av chuck:

Vad gäller priset, vågar man hoppas på 4.495 kronor för den billigaste med tanke på dollarkursen eller är 4.995 kronor mer troligt? Minin kostar ju 6.995 kronor i Sverige och 699 dollar i USA samtidigt som den billigase Air:en kostr 9.495 kronor här och 999 dollar i USA

Baserat på det nya priset för minin borde det bli 4995 kr.

Kursen för nya minen är 8,01 kr/dollar (utan moms) och 8,01 x 499 x 1,25 ≈ 4994 kr.

Men borde inte en pan-europeisk lansering av iPad har föregåtts av rykten?

Ursprungligen av Adrian B:

Nu har den varit nere rätt länge...

Baserat på det nya priset för minin borde det bli 4995 kr.

Kursen för nya minen är 8,01 kr/dollar (utan moms) och 8,01 x 499 x 1,25 ≈ 4994 kr.

Men borde inte en pan-europeisk lansering av iPad har föregåtts av rykten?

Rykten? Apple sa väl själva att den skulle släppas i fler europeiska länder under hösten vid senaste eventet?

Ursprungligen av Adrian B:

Men borde inte en pan-europeisk lansering av iPad har föregåtts av rykten?

Det kan ju vara så att man smyger in "pre-order" på Apple Store nu, med "riktig" lansering i slutet av månaden, kanske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 15:56

Jag vet inte om det kan kallas för rykte men ipad-videon på svenska hemsidan har ju nyligen begåvats med svensk text.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 16:22
Ursprungligen av chuck:

Jag vet inte om det kan kallas för rykte men ipad-videon på svenska hemsidan har ju nyligen begåvats med svensk text.

Ja, samt att iPad-bilder lagts till i den svenska butiken…t.ex:

…via URLen: http://storeimages.apple.com/1760/store.apple.com/Catalog/se/Images/ipad/img/specs-dimensions.jpg

Notera att måtten är i cm

Spännande!!

- Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 16:30

IPAD i Sverige, telenor ringde ett par minuter sen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det kan ju vara så att man smyger in "pre-order" på Apple Store nu, med "riktig" lansering i slutet av månaden, kanske.

Ah, good point.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2010-11-04 14:18

MBP 15/17 lär ju inte uppdateras idag men MBP 13 ser jag inte som helt omöjligt även om jag tror att det mest sannolika scenariot är att MBP uppdateras Jan-Mar. Jag håller hoppet uppe dock

iPad kanske är det mest sannolika ryktet just för att bara dom Europeiska Applestores har dykt.

Jag tror helt enkelt de stängt ner för att kunna få fram ett spårningsnummer till min MBA

Troligtvis är det att de ska lägga till julerbjudanden, likt de som finns på US Store.

Vart nere länge nu!

Men har inte flera länder i Europa redan fått iPad, t.ex. Tyskland? Verkar som alla europeiska AS ligger nere, inte bara de som saknar iPad. Men det kanske bara beror på tekniska begränsningar som gör det lättare att stänga av en hel kontinent än utvalda länder (och geografikunskaperna sägs ju vara dåliga i USA).

Nej, nu får de ta och öppna igen, börjar bli tröttsamt och trycka på "uppdatera" hela tiden

skall bli kul o se andra butiker - som cyberphoto har sänkt sina priser på ipads...frågan vad apple tar för dem.

ha ha, vilka detektiver, då blir det alltså iPad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 16:45

Nu är snart iPad ett år gammalt om man tar i lite. Vad tror ni, när kommer en uppdaterad iPad?

Ursprungligen av acke:

Nu är snart iPad ett år gammalt om man tar i lite. Vad tror ni, när kommer en uppdaterad iPad?

Mars skulle jag tro. Jag gissar att Apple siktar på en cykel på ett år som med iPhone och iPod touch.

Ursprungligen av acke:

Nu är snart iPad ett år gammalt om man tar i lite. Vad tror ni, när kommer en uppdaterad iPad?

Det beror ju på om man räknar från när den presenterades eller när den började säljas. Det är ganska precis 7 månader sedan den började levereras, om man ska kalla det "snart ett år" så får man vara väldigt liberal med avrundningarna.

Bevaka tråden