Någon som använt sig av iphonereparation.se ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-02 18:05

Halloj

I helgen så lånade jag ut min älskling (iPhone 4) för typ 5sekunder till en snubbe som ville se en bild. Detta resulterade i att han tappade min lur rakt i marken och hela framsidan spack. Så nu måste den in på lagning och jag kollade runt lite på olika serviceställen.

Jag känner till mumien.se sedan tidigare, men dom skulle ta 2500:- för att byta display. vilket jag tycker var lite väl högt.

Hittade sen iphonereperation.se som bara tar 1500:- och som även försöker vara billigast i sverige på detta. Så nu undrar jag om det är någon här som har erfarenhet av den sidan? Den känns seriös iaf, men man kan ju aldrig riktigt veta till 100%.

Jag har precis använt dem till att reparera en iPod Touch och det gick väldigt bra. Den enda kritiken är möjligen att själva processen tog lite tid. Men annars sköttes allt professionellt.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-02 22:10

Jag var hemma hos killen som har iphonereparation.se och fick glaset på min 3GS utbytt. Han var noggrann och resultatet blev perfekt. Tyvärr gick det bara tre veckor efter reparation sen spräckte min sambo glaset igen.

Funderar själv på att skicka in en 3G till dem, då de är billigast har jag ju självklart funderat om de är lika bra som de är billiga

Men det låter lovande utifrån det som skrivits

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-03 21:39
Ursprungligen av Marcus_R:

Funderar själv på att skicka in en 3G till dem, då de är billigast har jag ju självklart funderat om de är lika bra som de är billiga

Men det låter lovande utifrån det som skrivits

Det är en enmansfirma (eller var det i somras i alla fall) som körs hemifrån lägenheten -> låga omkostnader -> lågt pris till kund.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-08 20:17

iPhonereparation är helt okey, man får dock räkna med att man kan få fingeravtryck m.m på insidan av glaset.
iPart.se är förövrigt billigare än iPhonereparation

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-04 23:20

Skickade in min telefon igår eftermiddag.
Idag fick jag mail om att den mottagits, och nu är den skickad och på väg hem igen. Fått kolli-ID så jag kan spåra telefonen på posten.se. Så imorgon borde den dyka ner i brevlådan.

Uppdaterar imorgon när jag testat telefon och ser att den fungerar bra igen.

UPPDATERING:
Hämtade ut min telefon idag. skönt att få se en hel skärm. Men skärmen var väldigt nerkladdad med fingeravtryck o dylikt. Men det gick att putsa bort efter ett tag.

Däremot är inte reparationen helt felfri. Jag kan se på vänster kanten, mot silverramen, att själva skärmen inte är helt nersatt. Man ser på ett ställe alltså, en liten glipa. No big deal tänkte jag och var nöjd.

MEN. Sen känner jag på homeknappen. Den är väldigt nersjuken och man får som en vass kant mellan själva knappen och resten av skalet. Knappen sitter nästan lite löst också. Man kan liksom "vicka" lite på den. Och när man trycker på homeknappen lite snabbt så "knäpper" det i den som om det vore någon tangentknapp på ett tangentbord ungefär.
Känns som en petig grejj, men jag är säker på att jag kommer störa mig något fruktansvärt på det här om bara någon vecka

Senast redigerat 2010-11-05 17:32
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-06 09:23
Ursprungligen av Pontzy:

Skickade in min telefon igår eftermiddag.
Idag fick jag mail om att den mottagits, och nu är den skickad och på väg hem igen. Fått kolli-ID så jag kan spåra telefonen på posten.se. Så imorgon borde den dyka ner i brevlådan.

Uppdaterar imorgon när jag testat telefon och ser att den fungerar bra igen.

UPPDATERING:
Hämtade ut min telefon idag. skönt att få se en hel skärm. Men skärmen var väldigt nerkladdad med fingeravtryck o dylikt. Men det gick att putsa bort efter ett tag.

Däremot är inte reparationen helt felfri. Jag kan se på vänster kanten, mot silverramen, att själva skärmen inte är helt nersatt. Man ser på ett ställe alltså, en liten glipa. No big deal tänkte jag och var nöjd.

MEN. Sen känner jag på homeknappen. Den är väldigt nersjuken och man får som en vass kant mellan själva knappen och resten av skalet. Knappen sitter nästan lite löst också. Man kan liksom "vicka" lite på den. Och när man trycker på homeknappen lite snabbt så "knäpper" det i den som om det vore någon tangentknapp på ett tangentbord ungefär.
Känns som en petig grejj, men jag är säker på att jag kommer störa mig något fruktansvärt på det här om bara någon vecka

Tråkigt att höra, jag skulle kontakta honom och höra vad han säger. Han fixar nog en gratis justering om det går. Visserligen får du skicka in telefonen igen då.

Hoppas han använder original delar ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-06 09:26

1500 för halvtaskig reperation? Jag hade tagit det på drulleförsäkringen, och fått en ny iPhone, utan att behöva bry mig om originaldelar och annat bös.

Ursprungligen av ibish:

1500 för halvtaskig reperation? Jag hade tagit det på drulleförsäkringen, och fått en ny iPhone, utan att behöva bry mig om originaldelar och annat bös.

+1.

Har man allrisk/drulleförsäkring i hemförsäkringen så tar man det ju den vägen, så skulle jag gjort om olyckan var framme.

Har inte hänt än iofs trots 3 års användande av iPhone (2G/3GS/4).

• Medlem
  • Örebro
  • 2010-11-06 16:12

Fast vad säger att du får en ny telefon på drulleförsäkringen? Det är ju billigare att få den lagad så då anser dom nog inte att det är värt att ge dig en helt ny telefon.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2010-11-06 17:37
Ursprungligen av Pontzy:

Fast vad säger att du får en ny telefon på drulleförsäkringen? Det är ju billigare att få den lagad så då anser dom nog inte att det är värt att ge dig en helt ny telefon.

Jag fick en ny telefon. Dessutom en iPhone 4, fast det var en iPhone 3Gs jag tappade i backen. Som jag förstår det byter inte Apple eller Anovo glaset, så då blir det en ersättningstelefon istället.

Senast redigerat 2010-11-06 18:23
  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-06 17:54
Ursprungligen av Pontzy:

Varför skulle du inte få en ny?

• Medlem
  • Haninge
  • 2011-02-16 23:17

Hej!

Det är jag som äger iPhonereparation.se och jag läste detta nu och kände att jag behövde riva upp tråden för att få svara på de frågor som dykt upp! Företaget startades av mig hemma i min lägenhet i juni 2010 och det gick rekordfort frammåt. Strax innan nyår hade vi (ja, vi blev tre stycken heltidsjobbare i min lägenhet) extremt mycket jobb och då fick vi även tag på en ny verkstad där vi har mer plats och kan göra ett betydligt bättre jobb. Kvalitetsproblem såsom att glas sitter dåligt eller är smutsigt förekommer inte hos oss längre (det var väldigt ovanligt innan också för den delen). Kolla gärna på bilderna från våran verkstad här | iPhonereparation.se

Pontzy: Det låter som att din iPhone inte blivit riktigt bra ihopsatt, jag hoppas du hörde av dig till oss så vi fick åtgärda problemet! Om inte så är du välkommen så fixar vi det såklart utan kostnad.

Idag är vi en av de ledande firmorna i Sverige för reparationer av iPhone och vi klarar av att göra även de mest avancerade reparationerna på iPhone. Vi reparerar även iPhone åt en del länsförsäkringar, dialect-butiker och stora företag!

MVH Patrik Sandgren

1
Bevaka tråden