iPhone 4 sprucken display vid leverans

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en iPhone 4 från Comviq som kom förra veckan. Dock med en stor spricka i displayen. Pratade med Brightpoint (som är de som verkar ha hand om iPhone på Comviq) och hon visste inte riktigt vad som gällde men att jag skulle få en retursedel sen skulle de "undersöka" telefonen.

Undrar bara vad jag har för rätt här. Det hon sa var "ja det är ju svårt att bevisa att den var trasig vid leverans" etc. Någon som vet hur de funkar? Känns inte speciellt kul att köpa en trasig iPhone för ~7 000 och sen bevehöva lägga ut ~2 000 till för att få en display som är hel.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-11-02 12:21
Ursprungligen av Gasoline:

Beställde en iPhone 4 från Comviq som kom förra veckan. Dock med en stor spricka i displayen. Pratade med Brightpoint (som är de som verkar ha hand om iPhone på Comviq) och hon visste inte riktigt vad som gällde men att jag skulle få en retursedel sen skulle de "undersöka" telefonen.

Undrar bara vad jag har för rätt här. Det hon sa var "ja det är ju svårt att bevisa att den var trasig vid leverans" etc. Någon som vet hur de funkar? Känns inte speciellt kul att köpa en trasig iPhone för ~7 000 och sen bevehöva lägga ut ~2 000 till för att få en display som är hel.

Kom den med en spricka är det ju solklart. Tror de inte på dej är det bara att stämma dem (se Goflorps inlägg om stämningar).

Stå på dig så löser det sig säkert. Pratar du med någon som "inte kan göra något" eller liknande så be att få prata med någon chef så ordnar det sig säkert tillslut.

Du borde inte behöva gå via operatörens serviceverkstad då den är felaktig vid leverans.
En sådan produkt bör/ska gå via en returavdelning eller liknande.

En servicetekniker som tar upp din iPhone och tittar på den kommer förmodligen bara säga "Kunden har tappat den, han får betala för en ny utbytesenhet"

1
Bevaka tråden