Vad kan jag få för min MBP?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har lite säljångest och skulle behöva hjälp med vad jag kan få för min dator när jag nu ska byta.

Det är en:
Macbook pro 2.4 core2Duo köpt hösten 2008 15"
4gb ram minne
250 gb hårddisk
Grafik Geforce 8600M GT 256mb
Matt skärm (tror det var standard)
+ Apple Care tom hösten 2011

Alla tillbehör inkl kartong

Bör man kunna få 8-10 tusen? eller vad tror ni?

Är det en Unibody, eller den innan? Du skriver att den har matt skärm, vilket jag har för mig kom senare, och var/är ett tillägg till den nuvarande Unibody designen?

Det är inte unibody, det är varianten med silvrigt tangentbord

Okej, då är jag osäker gällande pris. Har själv en 13" 2GHz MacBook Unibody. 2GB ram, dvs instegsmodellen. Den skulle jag värdera till ca 6.000.

Svårt att värdera vad skillnaden mot Unibody är, men skulle tippa på att du får minst 8.000, speciellt med tanke på Applecare.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-11-01 23:10
Ursprungligen av wallraff:

Hej. Jag har lite säljångest och skulle behöva hjälp med vad jag kan få för min dator när jag nu ska byta.

Det är en:
Macbook pro 2.4 core2Duo köpt hösten 2008 15"
4gb ram minne
250 gb hårddisk
Grafik Geforce 8600M GT 256mb
Matt skärm (tror det var standard)
+ Apple Care tom hösten 2011

Alla tillbehör inkl kartong

Bör man kunna få 8-10 tusen? eller vad tror ni?

Finns inget fast värderings pris allt beror på flera faktorer. bl.a hur snabbt vill du sälja den, dvs tar du dig tid att hitta en seriös köpare som verkligen uppskattar Apple Care garantin då kan du få
mellan 7-8000 kr.

Vill du sälja den snabbt så 6000-7000 kr skulle jag uppskatta, eftersom så många nya modeller unibodys har släppts från Apple, och inte minst nya Macbook Air i sin nya aggresiva prisnivå så konkurrerar den trots allt med Macbook/Pro serierna med sina nya snabba SSD kort.

Din dator är trots allt över 2 år gammal och det är en mindre evighet i hårdvaru världen idag.

Faktorer som batteriets kapacitet påverkar delvis också prisbilden..

1
Bevaka tråden