Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med CAM i Terratec H7.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ComHem och har därför kopplat upp en Terratec H7 med en Dilog CA-modul. Jag får bild i EyeTV (på okodade kanaler) utan att ha CA-kortet i, men så fort jag stoppar i kortet blir bilden bara svart. EyeTV detekterar CA-modulen helt normalt, och räknar upp 1-5 som den ska, men sen händer absolut ingenting. Inget felmeddelande om att CA-modulen krånglar, eller att kortet inte är istoppat, ingenting.

Nån som vet hur man felsöker problemet? Tre olika leverantörer som kan skylla på varandra låter ju inte som en optimal supportsituation...

Mvh;
/jb

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-27 22:15

Använder du rätt sorts Dilog CAM, du ska ha en för Conax när du ska titta på Comhem.

Jag har H7 + Dilog CAM för Conax + EyeTV 3 och det fungerar utmärkt.

Jepp, Dilog 99010 är Conax. Är det samma som du har?

Upptäckte precis att CA-modulen blir väldigt varm, är det normalt?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-27 22:26

Ja det är samma nummer som min.

Inte väldigt varm, men ljummen. Hela lådan (H7) blir ju lite ljummen när den är i gång, oavsett om CAM sitter i eller ej.

Din skärmdump ser inte ut som min. Jag kör EyeTV 3.4.3.

Om jag går in i menyn och väljer info om kortet, och sen väljer Subscription status så kraschar EyeTV...

Mvh;
/jb

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-27 22:56

Samma 3.4.3 (6306) här men utan kraschandet. Det är nog dags att byta ut någon av dina delar.

Enklast är väl att ta CAM + programkort och gå till någon Comhem-åf, dom bör ju kunna testa åtminstone dom delarna utan gnäll.

Ja, H7:an verkar ju fungera iallafall.

Jag har kollat om CAM-en och kortet funkar i en TV, och där var det inga problem. Någon som har ett bra tips om nästa steg i felsökningen?

Mvh;
/jb

Vill bara meddela att jag löste problemet genom att byta CAM. Den dom säljer på Kjell&Co funkar utmärkt ihop med Terratec H7.

Mvh;
/jb

1
Bevaka tråden