Räcker MacBook Air 1.6GHz åt mig?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-27 00:57

Funderar på att skaffa mig en bärbar dator. Sugen på en macbook air men undrar
Om den kommer fungera till de jag vill använda den till.
De jag kommer använda den till är att surfa och betala räkningar och de funkar ju på vilken dator som hellst.
Men vill även kunna koppla upp datorn mot tvn för att se på film. Klarar de tidiga macbookarna av de utan att bli överhettade? Någon som har erfarenhet av de?

Tack på förhand!

Jag var inne i en butik och testade en Macbook Air 11" idag. Det var 1.4/2Gb versionen.

Jag är mäkta imponerad faktiskt. Testade köra ett gäng tabs i browsern, starta en massa program och göra lite saker i varje / flippa mellan, testade spela en 1080p-film i Plex.. allt gick helt smärtfritt och väldigt "mjukt". Nu tänkte jag eventuellt köra VMWare och/eller lite tyngre program på den, så jag beställde en 1.6/4Gb.. Men att surfa, maila och se film ska inte vara några som helst problem.

Nu testade jag iofs inte mer än 1-2 minuter, men märkte ingen tendens till överhettning eller liknande. Bäst är väl att gå in i en butik och klämma / testa lite, då får man bäst uppfattning

• Medlem
  • Västerås
  • 2010-10-27 01:14

Tänkte på de första macbook air som kom. Men tack för ditt inlägg kermit

Jag har en Macbook Air 1,6 och det är en mycket trevlig standard dator. Koppla upp den till TVn funkar bra så länge det inte att Full HD 1080p. då blir det sjukt varm och bilder lagga lite. Grafikkortet är lite får klent för Full HD

Lycka till med köpet

1
Bevaka tråden