Köpa via amerikanska Apple Store? Betala i Sverige men skicka till adress i USA?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 11:34

Hej!

Om några veckor ska jag åka till Dallas för att jobba i ytterligare några veckor. Min plan är att beställa en MBP (refurbished) redan nu och skicka den till mitt jobb i Dallas så jag kan plocka upp den när jag anländer. Frågan är: går det? Problemet som jag ser det är att Apple Store (USA) inte godkänner utländska bank/kreditkort. Finns det möjligtvis något annat sätt att betala för ett köp som AS godkänner?

Någon som gjort ett liknande köp tidigare som vill dela med sig av erfarenheter?

Tack för hjälpen!

Jag vet att Apple säger att det inte ska gå men jag lyckades handla från sverige. Betalade med mitt svenska betalkort och angav leveransadress till min kusin i Alabama

Men jag hAde ett amerikansk appleid.

Som sagt, det ska ju inte gå men...;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-25 15:31
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet att Apple säger att det inte ska gå men jag lyckades handla från sverige. Betalade med mitt svenska betalkort och angav leveransadress till min kusin i Alabama

Men jag hAde ett amerikansk appleid.

Som sagt, det ska ju inte gå men...;)

Intressant! Några följdfrågor: vilken korttyp använde du? Visa? Vilken bank har du? Har du gjort liknande köp på detta sätt eller var det en chans på miljonen att du just lyckades?

Grattis, förresten!

Ursprungligen av ACH:

Intressant! Några följdfrågor: vilken korttyp använde du? Visa? Vilken bank har du? Har du gjort liknande köp på detta sätt eller var det en chans på miljonen att du just lyckades?

Grattis, förresten!

En gång, Visa

Tack;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 07:41
Ursprungligen av BlackSmp:

En gång, Visa

Tack;)

Och bank?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 02:07

Du kommer inte att handla i Apple Store (USA). Du går in på vanliga Apple Store (SE) gör din beställning med din Amerikanska adress och får Din MBP med svenskt tangentbord till din Amerikanska adress till Amerikanska priser.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-26 07:40
Ursprungligen av Joel:

Du kommer inte att handla i Apple Store (USA). Du går in på vanliga Apple Store (SE) gör din beställning med din Amerikanska adress och får Din MBP med svenskt tangentbord till din Amerikanska adress till Amerikanska priser.

Det skulle ju vara mycket konstigt om en sådan manöver fungerade, med bibehållandet av amerikanska priser dvs. Är du säker på att detta funkar? Jag har nämligen aldrig hört talas om något liknande tidigare...

Sen är ju problemet också att jag inte kan köpa en refurbished MBP på svenska Apple Store ändå...

Ursprungligen av Joel:

...Du går in på vanliga Apple Store (SE) gör din beställning med din Amerikanska adress och får Din MBP med svenskt tangentbord till din Amerikanska adress till Amerikanska priser.

Möjligtvis att det skulle funka med amerikansk leveransadress, men varför skulle det bli amerikanska priser?

1
Bevaka tråden